همشهری آنلاین: معاون نظارتی بانک مرکزی از امکانپذیر شدن تامین ارز مازاد مسافران خارج از کشور توسط صرافی‌های مجاز خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند تا سقف مقرر پنج هزار دلار را از صرافی‌های دارای مجوز خریداری کنند.

ایرنا نوشت: ابراهیم درویشی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز مسافران از طریق شبکه بانکی وجود ندارد افزود: بانک‌های مستقر در بعد از گیت خروجی فرودگاه‌ها، ارز مورد نیاز مسافران را تامین می‌کنند.

وی تاکید کرد: نرخ ارز مازاد با یک درصد کارمزد توسط صرافی‌های مجاز به خریداران فروخته می‌شود.

درویشی افزود: به عنوان مثال اگر صادرکننده‌ای ارزی را به داخل کشور وارد کند و به صرافی‌ها بفروشد، صرافان نیز می‌توانند این ارز را با یک درصد کارمزد به خریداران بفروشند که البته این خرید و فروش در سیستم سامانه سنا ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ارزی که توسط صرافی‌های مجاز فروخته می‌شود توسط خریداران استعلام شود، اطلاعات آن ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که بانک‌ها نیاز به ارز بیشتری داشته باشند، بانک مرکزی قادر به تامین نیاز آنها است و مشکلی در خصوص تامین ارز با نرخ مرجع وجود ندارد.

درویشی به مسافران توصیه کرد که از صرافی‌های غیر مجاز ارز خریدار نکنند زیرا هنگام خروج از کشور به علت نداشتن فاکتور دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: چنانچه مسافران از طریق صرافی‌های غیر مجاز اقدام به خرید ارز کنند و به هنگام خروج از کشور با مشکل مواجه شوند، بانک مرکزی در این خصوص پاسخگو نخواهد بود.

وی از نیروی انتظامی خواست از فعالیت صرافی‌های غیر مجاز جلوگیری به عمل آورند، زیرا تنها صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی مجاز به تامین ارز مازاد مورد نیاز مسافران هستند.
کد خبر 163925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز