همشهری آنلاین: یک پایگاه خبری سوئیسی در مقاله‌ای اقدام انجمن خدمات بین بانکی موسوم به سوئیفت برای خارج کردن ایران از خدمات مالی خود را اقدامی مافیایی توصیف کرد.

اس دبلیو آی اف تی

مهر نوشت: سایت اینترنتی ALLES SCHAL UND RAUCH در مقاله خود تحت عنوان مافیای مالی شیر پول را بر روی ایران می‌بندد، می‌نویسد: در اول ماه فوریه گذشته در برن مصاحبه ای با سفیر ایران در سوئیس داشتم و او تاکید نمی نمود که ما می خواستیم داروهای مورد نیاز را از یک شرکت دارویی در بازل خریداری کنیم ولی نمی‌توانستیم زیرا پول از ایران نمی‌تواند به خارج حواله شود. از این موضوع می‌توان متوجه شد که تحریم‌ها تا چه حد غیر انسانی هستند زیرا با عدم رسیدن برخی از داروها بیماران دچار رنج و درد بیشتر می‌شوند و یا حتی باید جان خود را از دست بدهند. اینک ارگان مافیایی مسئول نقل و انتقال ارز موسوم به سوئیفت در بلژیک اعلام کرده که می‌خواهد ارتباط موسسات مالی ایران را با خود قطع و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید نماید. این عمل، ایران را از نظر مالی کاملا منزوی خواهد کرد و تقریبا غیر ممکن خواهد بود که این کشور بتواند رسما و از طریق بانک‌ها اقدام به نقل و انتقال ارز نماید.
در ادامه این مطلب آمده است: رئیس سوئیفت حتی تاکید کرده است محروم کردن بانکی ایران از سیستم این ارگان، یک گام بی‌سابقه بوده و هدف از این کار، گسترش تحریم علیه ایران است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: محروم کردن ایران از دسترسی به سیستم مالی جهان در حقیقت اعلان جنگ از سوی غرب علیه این کشور است. ادعا می‌شود که ایران قصد دارد بمب اتمی بسازد. این در حالیست که حتی سازمان‌های امنیتی آمریکا تاکید می‌کنند که برنامه هسته‌ای نظامی در ایران وجود ندارد. تحریم‌ها بر پایه دروغ‌های بیشرمانه استوار است. در حقیقت هدف به زانو در آوردن ایران است.

نگارنده مطلب می افزاید: بورس نفتی ایران در کیش از 20 ماه مارس اعلام کرده است که دیگر هرگز نفت را با ارز دلار معامله نخواهد کرد بلکه با دیگر ارزها از جمله یورو، ین، یوان، روبل و غیره این کار را انجام خواهد داد. موضوع فوق برای آمریکا هرگز قابل قبول نیست. زمان آن رسیده که به مافیای مالی جنایتکار که بر جهان تسلط دارد و مسئول همه جنگ و درد و رنج هاست، ضرب شستی نشان داده شود. وجود بانک‌های خونخوار نتیجه حماقت ما است. این ماییم که پول‌های خود را به آنها می سپاریم و از خدمات آنها بهره می گیریم. این انحصارهای جنایتکارانه باید توسط گزینه دیگری پایان داده شود. کاری که آنها امروز با ایران می کنند هر لحظه با ما هم می توانند انجام دهند و دسترسی ما به پول‌هایمان را می‌توانند مسدود کنند. سویفت نیز مانند بانک هاست.

در پایان نویسنده این مطلب نویسنده به نقل از سفیر ایران در سوئیس می‌نویسد: تدابیر سوئیفت علیه ایران یکی از زشت ترین ژست‌های غرب و سند دیگری است که نشان می‌دهد استعمار غرب تا چه حد نسبت به جمهوری اسلامی سوء نیت دارد. ضمنا اکثریت بانک‌ها در ایران خصوصی هستند و به آنها بیش از همه ضربه دردناکی می‌خورد. این مانند همه تدابیر دیگر علیه تهران از جمله خودداری از ارائه سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران در اروپاست. این تحریم‌ها اکثرا بر مردم عادی و فقیر در کشور ایران تاثیر می گذارد.

دکتر سالاری سفیر ایران در سوئیس به این سایت در ادامه می‌گوید: آن چیزی که غرب را ناراحت می‌کند، استقلال ماست. آنها مدت‌هاست که جنگ علیه ما را به راه انداخته‌اند.

کد خبر 163912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز