همشهری‌آنلاین: رئیس هیأت عالی نظارت کانون صرافان گفت: براساس تصمیم جدید بانک مرکزی، نرخ ارز را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

واحد مرکزی خبر نوشت: هاشم متقی افزود: در هیچ جای دنیا بانک مرکزی به صرافان ارز نمی‌دهد و در کشور ما هم قرار نیست بانک مرکزی ارز در اختیار صرافان قرار دهد.

وی درباره تأمین ارز صرافان گفت: مردم و صادرکنندگان که ارز در اختیار دارند آن را به صرافان می‌فروشند و صرافان نیز بر اساس نرخی که کانون صرافان تعیین می‌کند آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

متقی یادآور شد: کانون صرافان یک سایت دارد که در آن آخرین نرخ ارز که بر اساس میانگین نرخی که از بازار واقعی جمع آوری شده است اعلام می‌شود.

رئیس هیأت عالی نظارت کانون صرافان پیش بینی کرد با تصمیم جدید بانک مرکزی، نرخ ارز به طور قطعی بالا نرود.

وی پیش بینی کرد چون عرضه ارز بیشتر می‌شود موجب خواهد شد قیمت ارز افزایش نیابد.

بنابراین گزارش رئیس کل بانک مرکزی هم امروز با بیان این که ارز کافی در اختیار بانک‌ها قرار داده شده است گفت: برای تامین نیازهای ارزی متفرقه متقاضیان امروز جلسه‌ای را با کانون صرافی‌ها در بانک مرکزی داشتیم و پس از بحث و گفتگوی مفصل به صرافی‌های مجاز که مجوز خود را از بانک مرکزی گرفته‌اند اجازه دادیم که راسا به خرید و فروش ارز و تامین نیازهای مشتریان براساس ساز و کار عرضه و تقاضای بازار در مقابل صدور برگه فروش اقدام کنند.

وی افزود: در این صورت بدیهی است که خرید و فروش ارز بدست صرافی‌های مجاز در سامانه اطلاعات بانک مرکزی ثبت خواهد شد.

بهمنی گفت: ضمنا ارز کافی و مورد توجهی را در اختیار بانک‌ها قرار دادیم که دانشجویان و مسافران بتوانند به بانک‌ها مراجعه کنند و بلافاصله ارز در اختیارشان قرار داده شود.

وی افزود: در صورتی که چنین عملی رخ نداد میتوانند به بخش نظارت بانک مرکزی منعکس کنند.

کد خبر 163562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز