پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلینتون و اوباما دو کاندیدای رقیب در انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا شدیدا به مجادله پرداختند

هیلاری کلینتون و باراک اوباما دو کاندیدای رقیب در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2008 برسر یکی از تامین کنندگان منابع مالی حزب دموکرات شدیدا به مجادله پرداختند.

به گزارش آسوشیتد پرس، این فرد دیوید گافین نام دارد و از دست اندرکاران هالیوود محسوب می‌شود، او که همچنین موسس استودیوی فیلم سازی دریم ورکس (DREAM WORKS) بوده پیشتر و در دهه نود میلادی از کاندیداتوری بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا حمایت کرده بود؛ اکنون او از باراک اوباما دیگر کاندیدای حزب دموکرات و رقیب اصلی هیلاری کلینتون حمایت می‌کند.

حضور این فرد هالیوودی که پیشتر در ستاد انتخاباتی همسر هیلاری کلینتون فعالیت می‌کرد و مصاحبه وی در روز چهارشنبه 21 فوریه (2 اسفند) با مورین دود مقاله نویس روزنامه نیورک تایمز به مجادله سیاسی میان دو رقیب دموکرات دامن زد.

گفین در جریان این مصاحبه گفته بود: در زمانی که همگان در عالم سیاست دروغ می‌گویند، رییس جمهوری سابق ایالات متحده (بیل کلینتون) و همسرش به راحتی دروغ می‌گویند؛ این مساله بسیار باعث رنجش است.گفین بیل کلینتون را همچنین مردی بی ملاحظه توصیف کرده بود و گفته بود: به نظر من هیلاری کلینتون هر چقدر هوشمند و جاه طلب هم که باشد نخواهد توانست ایالات متحده را در زمان جنگ متحد کند.

پس از انتشار این مصاحبه ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون از اوباما در خواست کرد اظهارات گفین را تقبیح کند و مبلغ 2.300 دلاری را که گفین به عنوان مشارکت در ستاد انتخاباتی اوباما  پرداخته را به وی مسترد دارد.

باراک اوباما که در حال سخنرانی‌های انتخاباتی در ایالت آیوا است ضمن رد در خواست ستاد هیلاری کلینتون گفته‌است: برای من مشخص نیست به چه دلیلی باید بابت اظهارات فرد دیگری عذر خواهی کنم.

هیلاری کلینتون از سوی دیگر پاسخگویی به اظهارات اوباما را به دستیارانش واگذاشت و در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس در این باره گفت: من تنها خود را بر مبازرات انتخاباتی‌ام متمرکز می‌کنم و تلاش دارم مسائل مثبتی را درباره آن دسته از مواردی که کشورمان را تحت تاثیر قرار داده‌اند مطرح کنم.

اما ستاد انتخاباتی کلینتون برای انجام حملاتی دیگر علیه ستاد اوباما کاملا مصمم به نظر می‌رسد، دست اندرکاران ستاد کلینتون قصد دارند از فرصت حضور اوباما در ایالت آیوا استفاده کرده و همکاری بانی کمپبل دادستان کل سابق این ایالت انتقاداتی‌ را علیه اوباما در یک کنفرانس خبری مطرح کنند.

کد خبر 16371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز