همشهری آنلاین: محمد حسن پزشک اعلام کرد: بخش ویژه‌ای به جوایز و یادگارهای اصغر فرهادی در موزه سینما اختصاص می‌دهیم.

کارگردان

به گزارش ایسنا، مدیرعامل موزه سینما گفت: آقای فرهادی قبل از جایزه اسکار قرار بود جوایزشان را به موزه بسپارند که درگیر کار جدیدشان شدند و این موضوع به عقب افتاد.

پزشک افزود: در تالار بین‌المللی و جوایز، بخش ویژه‌ای برای جوایز و یادگاری‌های اصغر فرهادی درست می‌کنیم و در سال آینده آنرا به غرفه‌ای در شان ایشان انتقال خواهیم داد.

وی افزود:‌موجودیت موزه سینما به یادگاری‌ها و جوایز بچه‌های سینما بستگی دارد که اگر نباشد موزه موجودیتی ندارد و این موزه به بچه‌های سینما تعلق دارد.

مدیرعامل موزه سینما با بیان اینکه برنامه بازچینی موزه را در دستور کار داریم افزود:‌ این چینش متعلق به 10‌-12 سال پیش است و وسایل طی این مدت هر روز کامل‌تر شده به طوری که تا چهار برابر بیشتر شده است و در بازچینی مجددی یادگاری‌ها‌، جوایز و تجهیزات‌ متناسب با تالارهای جدید چیده خواهد شد.

پزشک ادامه داد: در دوره‌ای جایزه نخل طلای جشنواره کن که توسط عباس کیارستمی گرفته شده معتبرترین جایزه موزه بود‌ و بخش ویژه‌ای را به این جایزه اختصاص دادیم که الان نیز بخش ویژه‌تری را به جایزه اسکار اصغرفرهادی می‌دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های موزه در سال 91 گفت: خوشبختانه برنامه‌های ما در سال 90 طبق آن چیزی که اعلام کرده بودیم عملی شد و برای سال آینده هم بخش‌های جدید موزه در تالارهای جدید که به مشاهیر و صدا اختصاص دارد برای عموم باز خواهد شد.

 

کد خبر 163302

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز