همشهری آنلاین: با وجود اعلام آمادگی ایران برای ارایه دسترسی به سایت پارچین در چارچوب مدالیته به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمانو انجام آن چه فعالیت پاکسازی در این سایت خوانده شده است را منتفی ندانست.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که امکان تلاش ایران برای پاکسازی سایت پارچین را منتفی نمی‌داند.

او بار دیگر مدعی شد: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر این که برخی فعالیت‌ها در آن جا در حال انجام است.

آمانو در پاسخ به این سوال خبرگزاری رویترز که آیا نگران تلاش ایران برای پاکسازی پارچین نیست، گفت: این امکان منتفی نیست. ما نمی‌توانیم این را با اطمینان بگوییم زیرا در آن جا نیستیم. ما باید به آن جا برویم.

 این در حالی است که علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به خبرنگاران در حاشیه نشست شورای حکام ادعا‌ها درباره پارچین را «بچگانه» و «مضحک» خواند.

 براساس گزارش رویترز به نقل از یکی از حاضران، هرمان ناکارتس، معاون آمانو در نشست پشت درهای بسته شورای حکام گفت: به دلیل اختلافات مهم میان ایران و آژانس، توافقی حاصل نشده است.

 ناکارتس که بازرس ارشد آژانس است هم‌چنین گفت: اطلاعاتی از طریق تصاویر ماهواره‌یی دریافت شده است که مکان دقیق جایی را که ما معتقدیم یک اتاق انفجار در آن قرار دارد نشان می‌دهد.

 آمانو در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست اجازه بازرسی از این سایت و زمان دادن این مجوز از سوی ایران موقعی صورت گیرد که دیگر چیزی که آژانس خواستار بررسی آن بود در آن‌جا موجود نباشد، گفت: این امکان وجود دارد این یکی از دلایل آن است چرا ما می‌گوییم هرچه زودتر (به آن جا) برویم، بهتر است.

کد خبر 163194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز