همشهری‌آنلاین: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی مخالف بوده و در این خصوص به شیخ الاسلامی نامه نوشته‌اند.

فارس نوشت: غلامرضا خادمی‌زاده با اشاره به تذکر نمایندگان مجلس به دولت درباره زمزمه مدیرعاملی مرتضوی بر صندوق تأمین اجتماعی اظهار داشت: در این راستا کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری طی نامه‌ای از شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند شائبه مدیرعاملی مرتضوی را بر تأمین اجتماعی تکذیب کرده و از این اقدام جلوگیری کند.

وی ادامه داد: تمامی گروه‌های کارگری و کارفرمایی از شائبه این انتصاب گلایه‌مند بوده و توقع دارند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نظر هیئت‌ امنای تأمین اجتماعی احترام بگذارد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه سنخیتی میان تخصص و توانایی مرتضوی با صندوق تأمین اجتماعی وجود ندارد، گفت: بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی که کارگر، کارفرما و اقشار مختلف جامعه با آن سر و کار دارند باید توسط یک مدیر توانمند، متعهد و متخصص اداره شود.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی طی اظهاراتی که در این راستا داشته مدیرعاملی این شخص را تکذیب نکرده و فقط به این موضوع بسنده کرد که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

به گفته خادمی‌زاده، سه جانبه‌گرایی میان شرکای اجتماعی کار باید در خصوص مدیرعاملی تأمین اجتماعی از سوی مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رعایت شود و در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مخالفت خود را با این انتصاب اعلام کرده‌اند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، تصریح کرد: حماسه‌سازان انتخابات 12 اسفند، کارگران سراسر کشور بودند و باید به نظرات این جامعه برای انتصاب مدیرعامل جدید احترام گذاشته شود.

وی ادامه داد: شیخ الاسلامی معتقد است سرپرست فعلی صندوق تأمین اجتماعی مشغول به فعالیت بوده و گزینه‌ای برای تغییر وی وجود ندارد، اما کارگران اعتقادی به این موضوع ندارند، چون شائبه حضور مرتضوی تاکنون تکذیب نشده است.

کد خبر 162894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز