همشهری آنلاین: طرح جمع‌آوری لوازم مازاد شهروندان تهرانی از 14 اسفند ماه شروع می‌شود؛ مواظب سودجویانی که به نام شهرداری به شما مراجعه می‌کنند باشید.

طرح هبه چند وقتی است که در تهران شروع شده است. شهرداری از شهروندان لوازم مازاد را گرفته و پس از تعمیر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

رئیس سامانه 137 شهرداری تهران به عنوان مجری این طرح از آمادگی این سامانه برای دریافت و ثبت پیام شهروندان تهرانی به منظور جمع آوری اجناس و کالاهای مازاد منازلشان از هم اکنون خبر داد.

 علیرضا ربیعی  گفت: در پی تاکید شهردار تهران قرار است شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری آن دسته از اقلام و اثاثیه منازل شهروندان تهرانی را که مازاد نیاز آنها بوده  و همه ساله در آستانه فرارسیدن ایام نوروز دیگر تمایلی به استفاده از این وسایل نداشته و می خواهند که آنها را به شهرداری هبه کنند ، شهرداری تهران نیز این وسایل را جمع آوری و پس از مرمت و بازسازی در اختیار نیازمندان قرار دهد . 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران از تاریخ 14 تا 26 اسفند ماه جاری کار جمع آوری این لوازم را آغاز خواهد کرد ، افزود: پس از اینکه شهروندان تهرانی طی تماس با 137 اعلام می کنند که کالای مازاد دارند، اپراتور این سامانه پس از ثبت پیام یک کد ویژه به شهروند ارائه می دهد که این شهروند حتما باید این کد را یادداشت کنند تا در هنگام مراجعه ماموران به درب منازل برای تحویل گرفتن اثاثیه علاوه بر تقاضای ارائه کارت شناسایی مامور حتما از او بخواهند که کد ویژه را نیز ارائه دهد. چراکه فقط در صورت منطبق بودن کد ارائه شده توسط مامور با کدی که قبلا توسط اپراتور 137 به شهروند ارائه شده ، شهروندان می‌توانند لوازم خود را تحویل مامور دهند و در غیر این صورت باید از تحویل اجناس خودداری کرده و مراتب را با 137 در میان بگذارند . 

ربیعی در خصوص اقلام و کالاهایی که شهروندان تهرانی می توانند به شهرداری هبه کنند ، گفت : لوازم الکترونیکی از قبیل لوازم صوتی و تصویری رایانه و ..... لوازم  برقی و الکتریکی از قبیل یخچال ،جاروبرقی ، لباسشویی و ...، لوازم خانگی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند مانند  اجاق گاز ، بخاری و ...، لوازم و مصنوعات چوبی مانند مبلمان ، تخت و کمد و ... ، لوازم فلزی شامل صندلی ، میز ، کابینت ، فرش ، موکت ، گلیم ، لوازم آشپزخانه و کتاب ولوازم تحریر از جمله لوازم و اجناسی هستند که شهروندان تهرانی می توانند در صورت عدم نیاز آنها را به شهرداری هبه کنند. 

ربیعی با بیان اینکه ماموران 137 در قبال دریافت اثاثیه و اجناس مازاد مردم به آنها رسید ارائه خواهند کرد ، اظهار داشت : این اجناس به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت و در عین حال تلاش می کنیم که شهروندی را که اجناس خود را به شهرداری هبه کرده را نیز در جریان اینکه وسیله وی در کجا به کار گرفته شده، قرار دهیم . 

ربیعی با بیان اینکه بنا داریم طرح هبه را نیز در طول سال آینده ادامه دهیم ، افزود : البته ممکن است هر موقع امکان اجرای این طرح عملی نباشد اما می توانیم ماه ها و یا زمان های خاصی از سال را به جمع آوری کالاها و اجناس مازاد و اضافی شهروندان  اختصاص دهیم.

کد خبر 16283

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز