همشهری آنلاین: معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر (UN-HABITET) در بازدید نیم روزه از سیستم حمل و نقل عمومی تهران اعلام کرد: تهران یکی از 10 شهر برتر دنیا در توسعه حمل و نقل عمومی است.

  به گزارش ایلنا، خوان کلاوس افزود: تهران در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله شبکه مترو و سامانه اتوبوس‌های تندرو طی چند سال اخیر بسیار فعال عمل کرده است.

 این مقام ارشد بین‌المللی در دیدار از متروی تهران اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم در حال حاضر در حدود 10 شهر ایران مشغول ساخت و ساز مترو هستند که در این میان بیشترین فعالیت در زمینه مترو سازی در تهران متمرکز شده است.

 دکتر کلاوس که سال‌ها شهردار بندر بارسلونا در اسپانیا بوده، تصریح کرد: در حال حاضر در کلان شهرهای کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، مترو انتخاب اول و BRT انتخاب دوم است و تهران در زمینه توسعه این دو سیستم درست عمل کرده است.

 وی که مدتی نیز به عنوان وزیر تجارت و صنعت در کشورش فعالیت می‌کرده، افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، هم اقدامی در جهت توسعه صنعتی و هم فعالیتی در راستای توسعه تجاری محسوب شده و باعث بالندگی و شکوفایی اقتصاد شهری می‌شود.

 کلاوس که سال‌ها به عنوان سفیر اسپانیا در چند کشور اقامت داشته و از کشورهای زیادی دیدن کرده، پس از بازدید از سه ایستگاه‌ متروی تهران گفت: به جرأت می‌گویم در هیچ نقطه‌ای از دنیا ایستگاه‌های مترو را به آراستگی و پاکیزگی تهران ندیدم.

 وی که علاوه بر سفر با مترو و بازدید از ایستگاه‌های متروی تجریش، امام خمینی (ره) و دانشگاه صنعتی شریف با اتوبوس‌ تندرو از خط یک BRT نیز دیدن نمود، اعلام کرد: سیستم زیرزمینی مترو و سیستم روزمینی BRT در تهران لازم و ملزوم یکدیگرند.

 کلاوس که سه دوره ریاست سازمان متروپولیس را نیز عهده دار بوده در ادامه این بازدید از شرکت کنترل ترافیک تهران دیدن کرد و از نزدیک با ساز و کارهای این مرکز که مسئولیت نظارت و هدایت ترافیک پایتخت را بر عهده دارد، از نزدیک آشنا شد.

 وی در پایان این بازدید در ملاقات با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد اقدامات مدیریت شهری تهران در توسعه حمل و نقل عمومی که اقدامی در جهت تأمین آسایش و رفاه عمومی است، با جدیت و دقت پیگیری شود.

 در این بازدید خانم انزوبانن مشاور سیاسی مدیر اجرایی و سیوفی هماهنگ کننده برنامه اسکان بشر نیز معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر (UN-HABITET) را همراهی می‌کردند.

کد خبر 162301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز