مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شامگاه روز شنبه، 13 اسفند در حالی مقارنه سیاره بهرام (مریخ) و زمین رخ خواهد داد که هر 2.5 سال 1 بار سیاره بهرام به وضعیت مقابله با زمین می‌رسد

ماه مریخ

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه فردا شنبه، 13 اسفند ماه، سیاره بهرام به نزدیک‌ترین فاصله خود با زمین می‌رسد که با توجه به وضعیت مداری زمین و سیاره بهرام، این 2 در هنگام مقابله، فاصله زیادی به نسبت مقابله‌های تابستانی (شهریورماه) دارند.

سیاره بهرام یا مریخ هر دو سال و نیم یکبار به مقابله می‌رسد که پرتاب مریخ نوردها و سفینه‌های فضایی معمولا در این زمان‌ها انجام می‌شود.

بهرام چهارمین سیاره در منظومه خورشیدی است و دارای مداری طویل تر از زمین است و با سرعتی کمتر از زمین حرکت می‌کند. هر بار چرخش این سیاره به دور خورشید 687 روز زمینی طول می‌کشد از این رو شب و روز آن کمی طولانی تر از کره زمین است.

هر 15 تا 17 سال سیاره مریخ به مقابله مطلوب که کمترین فاصله با زمین است می‌رسد. آخرین مقابله مطلوب سیاره مریخ با زمین 6 شهریور سال 1382 بوده است

در شامگاه روز شنبه شاهد این رویداد جذاب نجومی خواهیم بود. در هنگام مقابله که در ساعت 23:32 دقیقه رخ می‌دهد، زمین بین خورشید و سیارات بیرونی منظومه خورشیدی قرار می‌گیرد و بهترین شرایط رصدی برای زمینی‌ها فراهم می‌شود. مریخ این شب‌ها در صورت فلکی شیر (اسد) قرار دارد.

کد خبر 162287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز