مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروی انتظامی از تردد خودروها با پلا‌ک قدیمی سالهای 1381 و 1382 در ایام نوروز جلوگیری می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلا‌می ایران گفت :مالکان این خودروها موظف‌اند در یک ماه آینده به تعویض پلاک خود اقدام کنند، در غیر این صورت از تردد این خودروها در سال جدید جلوگیری خواهد شد.

سردار سرتیپ محمد رویانیان تصریح کرد : برای تعویض پلاک خودروهای مدل 81 شش ماه و برای خودروهای مدل 82 حدود یک سال فرصت داده شد ،  اما 25 درصد از خودروهای مدل 81 و 10 درصد از خودروهای مدل 82 هنوز تعویض پلا‌ک نکرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد : یکی از اهداف تعویض پلاک ،شناسایی خودروهای سرقتی است و هنگام تعویض پلاک این خودروها شناسایی می‌شوند.

سردار رویانیان  همچنین با اشاره به اینکه علا‌ئم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و شهرهای کشور کافی و استاندارد نیست، افزود : اگر بخواهیم علائم راهنمایی و رانندگی جاده های کشور را به حد استاندارد و به میزان کافی برسانیم حدود هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی مسئول نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ترمیم جاده ها را وزارت راه و ترابری دانست و گفت: هم اکنون مسئولان این وزارتخانه باجدیت در حال پیگیری این موضوع هستند و اگر جایی نقصی مشاهده می شود ، احتمالا به دلیل کمبود اعتبارات است.

وی افزود : علا‌ئم راهنمایی و رانندگی چراغ راه رانندگان هستند و برای رانندگی سالم و امن ، علائم ، خط کشی ها و روشنایی نقش بسیار ارزشمندی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه براساس آئین نامه جدید هنوز برخی علائم جدید نصب نشده است گفت : برخی علا‌ئم نیز قدیمی است و با توجه به اینکه شرایط جاده ها عوض شده است این علائم هنوز تغییر نکرده است.

کد خبر 16196

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز