همشهری آنلاین: پزشکان همواره تاکید دارند مراقبت از استخوان‌ها در هر سنی ضروری است و یکی از گزینه‌های مهم در این مراقبت، تغذیه مناسب است.

هویج

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیک، در این مقاله تاکید شده است که با انتخاب چند ماده خوراکی موثر و پرهیز کردن از عادات غذایی بد می‌توان به استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان در سنین بالاتر کمک کرد.

برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

- هویج که حاوی مقادیر زیادی کاروتن، ‌بتاکاروتن و بتاکریپتوزانتین است و توصیه می‌شود که به صورت خام مصرف شود.

- گردو نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا - 3 است که مزایای فراوانی دارند و هم چنین حاوی اسید آلفا لینولئیک است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

- مغزها و دانه‌های خشکبار نیز غنی از املاحی چون منیزیم هستند که این عنصر نیز به نوبه خود به سوخت و ساز کلسیم کمک می‌کند و برای جذب کلسیم در استخوانها ضروری است.

- شیر نیز از جمله نوشیدنی‌های موثری است که مصرف آن همواره از سوی متخصصان تغذیه برای تقویت استخوان‌ها توصیه می‌شود.

کد خبر 161882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار