دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای بزرگترین باند فروش نوزادان که به سرکردگی یک پزشک در اصفهان فعالیت‌می کردند ، پس از دستگیری به فروش 145 نوزاد با قیمت‌های‌10 میلیون تومانی اعتراف کردند.

در تحقیقات اولیه از اعضای این باند که به غیر از این پزشک ،3 ماما ، 3 پرستار و 2 کارمند ثبت احوال هستند، مشخص شد گردش مالی تجارت سیاه نوزادان 5 میلیارد تومان بوده است.

ماجرای این پرونده جنجالی  از یک سال قبل و زمانی فاش شد که ماموران اطلاعات اصفهان از فعالیت‌ یک شبکه فروش نوزادان در شهرستان‌ اصفهان اطلاع پیدا کردند.

ماموران در نخستین بررسی ها به سرنخهایی رسیدند که نشان می‌داد گردانندگان این باند 9 نفره یک پزشک، 3 ماما، 3 پرستار و 2 کارمند ثبت احوال هستند که از 7 سال قبل فعالیت خود را آ‌غاز کرده اند.

بررسی ها نشان می داد که شیوه فعالیت شبکه مخفی فروش کودکان به این صورت است که بعد از آنکه 3 زن ماما، زوج‌های نابارور را شناسایی می‌کردند، آنها را به پزشک سردسته باند معرفی می‌‌کردند و سپس وی و سایر اعضای باند وارد عمل شده و با شناسایی زنانی که به دلیل فقر قادر به نگهداری نوزادشان نبودند و یا دخترانی که ناخواسته باردار شده بودند، آنها را با وعده دریافت یک میلیون تومان به کلینیک خود کشانده و بعد از زایمان نوزادان تازه متولد شده را با گواهی ولادت جعلی که مهر بیمارستان یا زایشگاه بر روی آن وجود داشت در اختیار زوج نابارور قرار می دادند.

بعد از آ‌ن  نوبت 2 کارمند همدست باند در ثبت احوال بود که برای نوزاد با مدارک جعلی بیمارستانی شناسنامه‌ای با نام زوج نابارور صادر می کردند.

به این ترتیب با توجه به حساسیت موضوع قاضی طباطبایی ،دادستان اصفهان،با دستور ویژه‌ای مسئولیت بررسی این پرونده را به  بازپرس محمدرضا مفیدیان سپرد که به دستور وی در یک عملیات ضربتی اعضای باند دستگیر شدند.

درآمد 5 میلیارد تومانی

با دستگیری 9 عضو باند ،در بازجویی‌های صورت گرفته از اعضای باند و بازرسی کلینیک آنها، راز فروش 145 نوزاد فاش شد.

محمدرضا مفیدیان بازپرس پرونده روز گذشته با تایید خبر افزود: در حالی‌که اتهام اعضای باند خرید و فروش نوزاد، تحصیل مال نامشروع، استفاده از سند جعلی و معاونت در جعل است، خریداران نوزادان نیز به اتهام استفاده از سند مجعول و معاونت در جعل تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و در حال حاضر پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی نوزادان شناسنامه‌های آنها باطل شده است.

بر طبق بررسی های صورت گرفته اعضای این باند تا کنون 5 میلیارد تومان از طریق فروش نوزادان به دست آورده‌اند.  تحقیقات روی این پرونده پایان یافته و کیفر خواست متهمان صادر شده است.

برپایه این گزارش، اعضای این باند در ابتدا روانه زندان شدند اما پس از بازجویی برای آنها قرار وثیقه‌ صادر شد.

کد خبر 16162

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز