شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

گل محمد قاضی در لحظات پایانی بازی مقابل اردن به کارلوس کی‌روش کمک کرد که روی نیمکت تیم ملی ایران همچنان بدون شکست باقی بماند.

فوتبال - مسابقات - تیم ملی - اردن

بازی دوستانه مقابل اردن که 100روز پس از پیروزی مقابل اندونزی و پیش از بازی چهارشنبه مقابل قطر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید.

تیم ملی در غیاب بازیکنان اصلی‌‌اش مثل نکونام، آندو، جباری، حیدری و میداوودی نمایش خوبی نداشت، اما آنچه جلب توجه کرد بازگشت خوب تیم بود که ناامید نشد و عقب‌ماندگی 2‌بر‌صفر را جبران کرد. به‌نظر می‌رسد که بازیکنان تیم ملی با کی‌روش به اعتماد به نفس بالایی رسیده‌اند و شکست را تا لحظه آخر نمی‌پذیرند. این اتفاق پیش از این در بازی مقابل بحرین در منامه هم دیده شده بود و ملی‌پوشان در برابر اردن هم فشار روی دروازه حریف را تا لحظات پایانی و زدن گل تساوی ادامه دادند.

کی‌روش برای ترکیب اولیه این بازی چند انتخاب غیرمنتظره داشت که مهم‌ترین آن استفاده از رضا حقیقی در پست هافبک دفاعی بود، در حالی که پیش‌بینی می‌شد مازیار زارع در این پست بازی کند. هافبک 23ساله فجر سپاسی در نخستین بازی ملی‌‌اش نمایش خوبی داشت و با استفاده از قدرت بدنی بالایش در کارهای تخریبی نسبتا موفق بود. رضا نوروزی هم که به‌دلیل گلزنی‌های اخیرش دوباره به تیم ملی دعوت شده در ترکیب اصلی نقش مهاجم چپ را بر‌عهده داشت، ولی وقتی فرصت تک به‌تک را در مصاف با عامر شافی، دروازه‌بان آماده اردن از دست داد، در بین دو نیمه جایش را به محمد قاضی داد.

تیم ملی در نیمه اول حریف را تحت فشار قرار داد، ولی اردن که روی ضدحملات تبحر دارد در دقیقه 38 توسط احمد هایل پیش افتاد. خط دفاع تیم ملی در شروع نیمه دوم برای دومین بار مغلوب سرعت اردن شد و سید مهدی رحمتی در موقعیت تک به تک چاره‌ای جز خطا روی مهاجم حریف نداشت. عبدالله دیب این ضربه را به گل دوم اردن تبدیل کرد.

پس از این گل حملات تیم ملی بیشتر شد و علی کریمی که به خط حمله رفته بود، در دقیقه 67 روی پاس انصاری‌فرد اختلاف را به حداقل رساند. کی‌روش در دقایق باقیمانده بازیکنانی مثل یعقوب کریمی و امیر حسین فشنگچی را هم به زمین فرستاد. گل تساوی تیم ملی اما در نهایت روی همکاری 2بازیکن مورد علاقه سرمربی پرتغالی به ثمر رسید و قاضی توانست سانتر خوب ماهینی را با ضربه سری محکم به گوشه دروازه اردن بفرستد.

شناخت جوانان

در پایان این بازی دوستانه کنفرانس مطبوعاتی برگزار نشد و آنتونی سیموئز، دستیار کی‌روش به جای وی با سایت فدراسیون فوتبال درباره این بازی صحبت کرد. او درباره نکات مثبت این بازی گفت: «نخست اینکه واکنش ما پس از اینکه 2بر صفر عقب افتادیم خوب بود، به‌طوری که توانستیم به بازی برگردیم و مساوی کنیم. مورد مثبت دیگر این بود که اگرچه بازی را نبردیم اما درخصوص برخی بازیکنان جوانی که برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده بودند، به نتایج مثبتی رسیدیم که در نوع خود یک پیروزی بود.

من فکر می‌کنم این گروه آینده روشنی خواهد داشت.» سیموئز درباره نقاط ضعف تیم و رفع آنها تا مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی، گفت: «به‌نظرم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. قطعا به ضعف‌های تاکتیکی و کمبودها آگاه هستیم و برای رفع آنها کار می‌کنیم اما در فوتبال نمی‌توان ضمانت کرد که از اکنون تا مرحله بعدی مسابقات، همه مشکلات برطرف خواهد شد ولی تمام تلاش ما این است که تاحد ممکن آنها را کاهش دهیم.»

کد خبر 161567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز