همشهری‌آنلاین: حتی اگر ایران به هشدار خود مبنی بر بستن تنگه هرمز عمل نکند، باز هم هرگونه درگیری در منطقه قیمت نفت و هزینه بیمه کشتی های عبوری از منطقه را به شدت افزایش خواهد داد.

oil

 برخی از تحلیلگران حتی معتقدند که قیمت نفت ممکن است به 300 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "استیو فوربز"، تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای که پایگاه اینترنتی "فوربز" آن را منتشر کرد به رژیم صهیونیستی هشدار داد که ایران عراق و سوریه نیست که بتواند با حمله نظامی به این کشور، برنامه هسته‌ای آن را متوقف کند.

بنابراین گزارش، اسرائیل اگر هم بتواند در حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران موفقیتی کسب کند، تنها می تواند تاخیری را در روند برنامه هسته‌ای این کشور ایجاد کند، نه اینکه آن را متوقف کند.

به نوشته فوربز، حتی اگر ایران به هشدار خود مبنی بر بستن تنگه هرمز عمل نکند، باز هم هرگونه درگیری در منطقه قیمت نفت و هزینه بیمه کشتی های عبوری از منطقه را به شدت افزایش خواهد داد. کاخ سفید می‌داند که این اتفاق با روند بازیابی اقتصاد آمریکا چه می‌کند؟ برخی از تحلیلگران حتی معتقدند که قیمت نفت ممکن است به 300 دلار در هر بشکه برسد.

بر اساس گزارش فوق، در جریان جنگ ۳۳ روزه، رژیم اسرائیل اندکی با این واقعیت آشنا شد که شکست دادن حزب‌الله لبنان چه کار سختی است؟ حزب‌الله اکنون صاحب 50 هزار موشک و از همیشه قوی‌تر است. علاوه بر آن اسرائیل می‌داند که در نوار غزه، ایران و سوریه نیز 150 هزار موشک وجود دارد که این رژیم را هدف گرفته است.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اینکه بازارهای مالی نیز به شدت از تنش در خاورمیانه دچار خلل خواهند شد، افزود: آیا تنش می‌تواند سیستم بانکی شکننده اروپا را تحت تاثیر منفی قرار دهد؟ تعجبی ندارد که حتی خزانه آمریکا نیز برای مدتی دچار وخامت اوضاع شود.

فوربز همچنین با اشاره به احتمال درگیری ایالات متحده در این تنش به این واقعیت اشاره کرده است که با توجه به کاهش بودجه، طی سال‌های آینده نیروهای نظامی آمریکا دچار ضعف‌هایی خواهند شد.

کد خبر 161466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز