پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بوی خوش آشنایی عنوان مجموعه‌ای است که سه کتاب را در قالب یک کتاب نفیس و هنری دربر می‌گیرد و زیباترین غزل‌های حافظ، سعدی و مولوی را همراه با شرح و توضیحی کوتاه در صفحاتی زیبا و چشم‌نواز شامل می‌شود.

hadian

به گفتة پدیدآورندة کتاب، این اثر فاخر هنری در آستانة چاپ قرار دارد و انتظار می‌رود در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شود.

سید جمال هادیان که پیش از این نیز در کارنامة پدیدآوری خود آثار پرفروشی چون آفرینش متن‌های کوتاه، نوروزنامه و اتول‌نامه را دارد،گفت: بوی خوش آشنایی با چند هدف پدید آمده است. اول، گردآوری زیباترین غزل‌های حافظ، سعدی و مولانا که بیشترین قابلیت ملودی‌گذاری و آهنگ‌سازی را در خود نهفته‌اند و از این حیث منبعی برای آهنگ‌سازان و اهالی موسیقی به‌شمار می‌آیند. دوم، در پایین هر غزل به صورت کوتاه معانی واژه‌ها و ترکیب‌های دشوار و گاه کنایات و صنایع ادبی آمده است به نحوی که فهم و درک اشعار برگزیده را به ساده‌ترین شکل ممکن برای همه علاقه‌مندان به شعر و ادبیات امکان‌پذیر می‌کند. سوم آنکه، سراسر کتاب به تابلوها و ترکیب‌های زیبایی از خط شکسته‌نستعلیق اثر استاد محمد حیدری ،خوشنویس برجسته و صاحب‌سبک کشور، آراسته شده است و مرجعی قابل اعتنا برای هنرمندان و به ویژه علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی به‌شمار می‌آید. مجموعة این ویژگی‌ها همراه با هنر تذهیب و گرافیک، اثری نفیس و در عین حال پژوهشی و کاربردی فراهم آورده است.

هادیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مجموعة هم کارکردهای پژوهشی دارد و به سادگی برای همة اقشار قابل استفاده است و هم با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌های هنری و چاپ نفیس، هدیه‌ای ارزشمند به شمار می‌آید. اغلب کتاب‌های به اصطلاح نفیس بدون توجه به محتوا فراهم می‌آیند و بوی خوش آشنایی از این لحاظ اثری کم‌نظیر است.

سید جمال هادیان طبائی زواره در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این کتاب به اهتمام نشر ذره با 456 صفحه در قطع وزیری با کاغذ گلاسه به صورت پنج رنگ منتشر خواهد شد و در دسترس دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین قرار خواهد گرفت.

کد خبر 161459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز