همشهری آنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 90 درصد از آسیب‌های ورزشی زانو بهبودپذیر است

زانو درد

به گزارش ایرنا، دکتر 'حسین فراهینی' روز سه شنبه در حاشیه دومین کنگره دوسالانه بین المللی جراحان زانو ، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: یکی از مهمترین حوادث ورزشی آسیب‌های ضایعات ربات‌های زانو و مینیسک مفاصل زانوست که از مهمترین آنها می‌توان به ضایعات ربات‌های مفصل زانو و ربات صلیبی و مینیسک‌ها اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: بیشتر ورزشکاران به دلیل استفاده از تکنیک‌های نامناسب ورزشی دچار پارگی مفصل زانو می‌شوند. در حال حاضر بسیاری از بیماران به علت عواملی چون معلولیت حرکتی، درد و تورم به پزشک مراجعه می‌کنند و این در حالی است که امروزه راه‌های تشخیصی و درمانی بسیاری مانند استفاده از پاراکلینیک، ام..آر.آی ، سونوگرافی و رادیوگرافی وجود دارد.

عضو گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: مهمترین راه درمان این ضایعات تشخیص صحیح و به موقع است و درمان صحیح و نحوه درمان موجب دریافت نتیجه بهتر و موثرتر خواهد شد.

فراهینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه از روش آنتروسکوپی در جراحی ربات‌ها استفاده می‌شود که این گونه جراحی‌ها با استفاده از دوربین و لنز و بدون برش‌های جراحی انجام می‌شود.

وی درباره دومین کنگره دوسالانه بین المللی جراحان زانو ، آرتورسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: در این کنگره مباحثی نظیر آرتورپلاستی، تعریف مفاصل و ترمیم مفاصل بدن زانو و مچ پا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و آخرین روش‌های جراحی و درمان این نوع ضایعات ارایه می‌شود.

فراهینی همچنین مهمترین آسیب‌های ارتوپدی را آسیب‌های زانو، آرتروز و مفصل زانو دانست و افزود: این ضایعات به دلیل خم کردن بیش از اندازه پا، نشستن روی زمین ، افزایش وزن، تغذیه نامناسب، انحرافات اندام تحتانی پای پرانتزی ایجاد می‌شود و با افزایش سن افراد امکان ابتلا به بیماران مفاصل و آرتروز افزایش می‌یابد و این یکی از مشکلات جامعه ایران است.

کد خبر 161347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز