همشهری آنلاین: یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اعتراف احمدی‌نژاد درباره تعطیلی یکی از هیات‌های نظارت بر قانون پس از هفت سال گفت: کشور آزمایشگاه نیست که مرتباً به آزمایش دولت گذاشته شود، اینجا حتی آموزشگاه هم نیست که اول یاد بگیریم و بعد عمل کنیم. کشور کارگاه است. هر رئیس جمهوری باید قانون را باز کند و شروع به عمل و اجرای آن نماید.

سید رضا اکرمی در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: اعتراف به اشتباه احمدی نژاد در تعطیلی یکی از هیات‌های نظارت بر اجرای قانون، سند 6 سال تلاش مجلس برای اثبات قانونگریزی و نگاه سلیقه‌ای دولت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: روز گذشته رئیس جمهوری به اشتباه بزرگ خود اعتراف کرد. احمدی نژاد بعد از آنکه به ریاست جمهوری رسید وجود هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی را لازم ندانست و هیأت حسن اجرا را منحل کرد و حالا بر بزرگترین اشتباه خود اعتراف می‌کند.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس هشتم ادامه داد: امروز و در سال هفتم ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده است که آن هیأت نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی لازم است زیرا حتی یک میلیمتر فاصله گرفتن از قانون مبدأ به معنای یک کیلومتر فاصله گرفتن از قانون اصلی است.

اکرمی با بیان اینکه متاسفانه رئیس جمهوری تازه به این نتیجه رسیده است که نظارت بر اجرای قانون چقدر اهمیت دارد، گفت: کشور آزمایشگاه نیست که مرتباً سازمان‌ها و بند بند قانون اساسی به آزمایش دولت گذاشته شود، اینجا حتی آموزشگاه هم نیست که اول یاد بگیریم و بعد عمل کنیم. کشور کارگاه است هر رئیس جمهوری وقتی به ریاست جمهوری رسید باید قانون را باز کند و شروع به عمل و اجرای آن نماید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با بیان اینکه همه مشکلات امروز کشور متوجه نگاه سلیقه‌ای و انتخابی دولت است، گفت: نگاه سلیقه‌ای رئیس جمهوری باعث شد که کار متوقف شود و گره بزرگی در کارها به وجود آید و در نهایت کارها روی زمین بماند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم ادامه داد: آقای میرکاظمی که وزیر نفت دولت دهم بود اخیرا در مصاحبه‌ای از برگزاری جلسه شعار گونه وزرای دولت خبر داده و گفته است؛ روزی در هیأت دولت صحبت از این بود که وزرا برای ایجاد اشتغال ضمانت دهند، یک وزیر گفت من 100 هزار نفر، وزیر دیگر گفت 200 هزار نفر و نوبت به من که رسید گفتم 15 هزار نفر را ضمانت می‌کنم به من خندیدند و گفتند شما وزیر نفت هستید و با این همه امکانات چرا چنین عدد کمی را پیشنهاد می‌دهید.

وی با بیان اینکه میرکاظمی اعتراف بر این داشت که با اعلام این رقم تنها توانسته بود برای 6 هزار نفر کار ایجاد کند، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی در کشور نشان می‌دهد که با موانع و مشکلات شعارگونه برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با قول مجلس و دولت اشتغال به وجود نمی‌آید و باید بستر در این زمینه ایجاد شود تأکید کرد: وزیر و رئیس جمهوری که بخواهند برخورد شعاری با مسائل داشته باشند به مأیوس کردن مردم و ناکام ماندن جامعه کمکم می کنند.

کد خبر 161344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز