پس از شکست سنگین هفته گذشته آرسنال در میلان، لیگ قهرمانان اروپا امشب هم با رویارویی یک تیم ایتالیایی و یک تیم انگلیسی به اوج حساسیت می‌رسد.

در حالی که آرسنال امیدش برای صعود را با توجه به شکست 4‌بر‌صفر تقریبا از دست داده، چلسی به‌عنوان بازمانده انگلیسی‌ها بازی سختی در زمین ناپولی دارد. لیگ برتر انگلیس در 12 فینال قبلی این مسابقات 6‌نماینده داشته ولی در فصل جاری نمایندگان این لیگ نمایش دور از انتظاری داشتند.

چلسی هم برای اینکه بتواند نماینده لیگ برتر در جمع 8 تیم پایانی باشد، کار سختی مقابل ناپولی آماده دارد. آبی‌های لندن در 4 بازی اخیرشان در لیگ برتر نتوانسته‌اند به پیروزی برسند و شنبه شب هم در جام حذفی مقابل بیرمنگام دسته دومی متوقف شدند. حتی گروهی از بازیکنان قدیمی تیم در روزهای گذشته با ویلاس بواس مشاجره داشتند و به‌نظر می‌رسد اعتماد بین سرمربی و بازیکنان از بین رفته است.

ناپولی اما این روزها کاملا آماده است و جمعه توانست در زمین فیورنتینا به برتری 3 بر صفر برسد. کاوانی در این بازی 2 گل زد تا تعداد گل‌هایش در سریA را به 15 برساند. مهاجم اروگوئه‌ای ناپولی که تیمش در مرحله گروهی توانست منچسترسیتی را حذف کند، درباره رویارویی با حریف انگلیسی امشب می‌گوید:« نخستین چیزی که پس از بازی مقابل فیورنتینا به ذهن من رسید این است که این بهترین روش برای بازی مقابل چلسی است و باید همین روال را حفظ کنیم. بازی خیلی سختی در پیش داریم.

می‌خواهیم ناپولی برنده شود و همچنان تاریخ ساز شویم. ما تا لحظه آخر تسلیم نمی‌شویم.» این در حالی است که ماتزاری، سرمربی ناپولی معتقد است نتایج ضعیف اخیر چلسی ممکن است کار شاگردانش را برای این بازی دشوار‌تر کند. ماتزاری که به‌دلیل اخراج در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل ویارئال محروم است، می‌گوید: «ما برای این بازی شرایط بهتری از چلسی داریم، ولی آنها بازیکنان بزرگی دارند که به بازی در چنین مسابقاتی عادت دارند. آنها می‌دانند که حق اشتباه ندارند و با اتحاد وارد زمین می‌شوند. من تردید دارم که ما با تیمی بحران زده روبه‌رو شویم.» آندره ویلاس بواس، سرمربی چلسی هم درباره بازی امشب ناامید نیست و می‌گوید:

«اعتماد به نفس تیم با نتایج خوب بالا می‌رود و در حال حاضر نتایج به نفع ما نیست، پس برای خروج از این سیکل نیاز به یک پیروزی داریم. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و ما می‌توانیم برنده شویم. گاهی پیروزی زمانی اتفاق می‌افتد که کمترین انتظار را دارید.» ناپولی برای این بازی کامپانیارو، مدافع میانی‌‌اش را در اختیار ندارد و حضور جان‌تری و اشلی کول هم در ترکیب چلسی با توجه به مصدومیت‌شان قطعی نیست. همچنین فرناندو تورس با توجه به نمایش ضعیفش مقابل بیرمنگام نیمکت‌نشین می‌شود تا دروگبا به ترکیب اصلی برگردد.

زسکا مسکو- رئال‌مادرید

در دیگر بازی امشب، رئال‌مادرید باید در سرمای مسکو با زسکا روبه‌رو شود. زسکا 2 ماه است که مسابقه‌ای نداشته، در حالی که رئال‌مادرید در اوج آمادگی به سر می‌برد. زسکا برای این بازی آکینفیف، دروازه‌بان ملی پوش‌خود را به‌دلیل مصدومیت در‌اختیار ندارد و واگنر لاو برزیلی هم به کشورش برگشته است.

کیسوکه هوندا، ستاره فوتبال ژاپن و مارک گونزالس شیلیایی دیگر غایبان مهم زسکا محسوب می‌شوند. رئال‌مادرید شنبه شب سانتاندر را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و در این بازی دی ماریا که پس از مدت‌ها به ترکیب این تیم برگشته بود، زننده یکی از گل‌ها بود. مورینیو اما بعید است در این بازی ریسک استفاده از هافبک آرژانتینی‌‌اش را بپذیرد، چرا که او زمین را با مصدومیتی جزئی ترک کرد. لاسانا دیارا و آلتین توپ، دیگر مصدومان رئال به شمار می‌روند. رئال در هر 6 بازی مرحله گروهی‌‌اش پیروز شد و با آمار 18‌برد در 19‌بازی اخیرش در لالیگا،‌امشب شانس اصلی پیروزی به‌شمار می‌رود.

کد خبر 161141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز