گروه ادب و هنر: بیش از 220‌برنامه مختلف در هفته جاری به همت مراکز گوناگون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

فرهنگسرا

از جمله این برنامه‌ها، در فرهنگسرای بهاران از خانواده شهید احمدی روشن و شهید رضایی نژاد تجلیل می‌شود. همزمان با این مراسم نمایشگاه نقاشی «می‌آییم با مداد رنگی‌هایمان» شامل آثار برگزیده کودکان و نوجوانان شهر تهران برپا می‌شود. این آثار در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه و در فرهنگسرای ایران ما با الهام از اقدام دختر شهید رضایی‌نژاد برای اهدای نقاشی خود به مقام معظم رهبری، خلق شده تا کودکان نقاشی‌های خود را به دختر آن شهید بزرگوار هدیه کنند. برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه سراسری عکاسی «تهران 90» و برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده این مسابقه از دیگر برنامه‌های هفته جاری است.

مسابقه عکاسی «تهران 90» نخستین مسابقه عکاسی مجازی است که با فراخوانی از 20 آذر ماه آغاز شد و مراسم اختتامیه آن روز چهارشنبه 3 اسفند ماه در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود و عکس‌های آن در گنجینه عکسخانه شهر نگهداری می‌شود تا پس از گذشت چند دوره مرجع ارزشمند تاریخ مصور معاصر کلانشهر تهران باشد. در این مسابقه 315 عکاس با ارائه 1500 عکس شرکت کردند و آثار ارائه شده، روز 10 بهمن ماه از سوی هیأت داوران بررسی شد و 44 عکس از 37 عکاس به نمایشگاه آثار برگزیده راه پیدا کرد. در این فراخوان از عکاسان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی دعوت شد تا تهران در سال 1390 را با نگاهی به فعالیت‌ها و مشاغل مختلف جدید و قدیم، ابنیه قدیمی، ترافیک، مناظر زیبا و نازیبای شهر دیده و به ثبت برسانند.

علاوه بر این، 27 نمایشگاه دیگر، 22 اجرای هنری، 26 نشست ادبی، 9 نمایش سینمایی، 6‌مسابقه، 30‌برنامه مذهبی، 3 برنامه گردشگری، 27 برنامه ترکیبی، 38‌نشست موضوعی و 41 برنامه آموزشی، همزمان با هفته اول اسفند ماه در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های ویترای و قاب آینه، تا پایان هفته در فرهنگسرای ملل، تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در فرهنگسرای ارسباران و نقاشی با اشکال هندسی تا پایان هفته در فرهنگسرای اشراق از جمله برنامه‌های نمایشگاهی در هفته جاری است. برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی، یکم اسفند در فرهنگسرای بهمن و اجرای گروه نمایش حورا، 4 اسفند در فرهنگسرای خاتم از جمله اجراهای هنری در هفته جاری هستند.

نشست ادبی باران شعر، یکم اسفند در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود. همچنین کارگاه داستان‌نویسی، 2 اسفند در فرهنگسرای هنگام، نشست ادبی شاهنامه‌خوانی، 3 اسفند در فرهنگسرای فردوس و نشست مثنوی پژوهی با عنوان نیستان معرفت، 2 اسفند در فرهنگسرای معرفت از جمله برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری تهران است. زمان شرکت در مسابقه کتابخوانی «کتاب سایه‌بان شهر» با موضوع همسایه‌داری همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب و بسته هدایا با سامانه 1837 تماس بگیرند.همچنین مسابقه‌های خاطره‌نویسی «قصه محله من»، 4 اسفند در فرهنگسرای ملل و مسابقه نقاشی هفت رنگ، 3 اسفند در خانه فرهنگ نور برگزار می‌شود. نشست تخصصی هنر در گذر زمان، اول اسفند در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نشست بررسی صورت‌های فلکی، 2 اسفند و نشست پیشرفت شکسته نستعلیق از دیروز تا امروز، 30 بهمن در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد. نشست موسیقی نابینایان، 4 اسفند در خانه فرهنگ حر، نقد و بررسی کتاب «ای عشق دست از سر من بردار» 2 اسفند در فرهنگسرای انقلاب اسلامی و نشست بررسی مدگرایی، یکم اسفند در خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار می‌شود. نمایش فیلم سینمایی «پرستوهای عاشق» تا پایان هفته در فرهنگسرای هنگام و نمایش فیلم «پاریس تا پاریس» تا نیمه اسفند ویژه مدارس منطقه8 به همت فرهنگسرای گلستان، از‌جمله برنامه‌های نمایش فیلم در این هفته است.

کد خبر 160912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز