نخستین دوره آموزشی دبیران و اعضای شورای مرکزی کانون‌های داوطلب با هدف ارتقای سطح دانش تخصصی و توانمندکردن تشکل‌های اجتماعی در فرهنگسراهای ابن‌سینا، ارسباران، اشراق، سرو، شفق، رسانه، کار، رازی، اخلاق، خاوران، بهمن، ولاء و تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محمد ابویی رئیس مرکز تشکل‌های اجتماعی این سازمان گفت: استفاده از ابزار آموزش‌پذیری و آموزش‌گری فرا‌گیران برای جاری ساختن فرایند آموزش در بدنه تشکل‌های اجتماعی و ایجاد تشکل‌های فرهنگی اجتماعی تخصصی برای بهره‌گیری از نو‌آوری و طرح‌های خلاقانه در حوزه مدیریت شهری از جمله سیاست‌هایی است که در طراحی و اجرای این دوره آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در نخستین گام براساس دستورالعمل و شیوه‌نامه تدوین شده از سوی سازمان در طول سال برگزار و در مراحل بعدی مهارت‌های مورد نیاز یک گروه و فرد داوطلب برای انجام فعالیت‌های مشارکتی آموزش داده می‌شود.

ابویی با بیان اینکه این دوره آموزشی در سرفصل‌های تعیین شده طی 12 ساعت در فرهنگسراهای مختلف به اجرا درمی‌آید، اظهار داشت: کلاس‌ها تا 21 بهمن با هدف آموزش کانون‌هایی که مجوز دارند، ادامه دارد.

ابویی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها گفت: مفاهیم پایه شامل اجتماع مردم نهاد، مشارکت‌های اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد، قالب‌های مشارکت NGO، CBO و کانون‌های مردمی و ارائه تعاریف مندرج در اساسنامه کانون‌ها آموزش داده می‌شود.


به گفته وی، آشنایی با مقررات و قوانین سازمان مانند سیاست‌ها و اهداف سازمانی در بعد ترویج و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و نحوه مشارکت و همیاری سازمان فرهنگی هنری با سازمان‌های غیردولتی از دیگر سرفصل‌های آموزش داده شده است.

ابویی به برگزاری دوره‌های آموزشی فناوری اطلاعات با همکاری فرهنگسرای IT خبر‌داد و گفت: این دوره‌ها شامل 2 دوره ICDL یک و ICDL دو به‌مدت 42‌ساعت آموزشی ویژه دبیران و اعضای کانون‌هاست. این افراد می‌توانند با مراجعه به واحد کارشناسی شبکه همکاری‌های فرهنگسراها، معرفی‌نامه دریافت و پس از تکمیل آن برای ثبت‌نام به خیابان کارگر جنوبی، تقاطع جمهوری، فرهنگسرای IT مراجعه کنند.

کد خبر 99787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز