گروه بین‌الملل: هزاران فلسطینی روز جمعه در حمایت از اسیران فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند، در غزه و کرانه باختری تظاهرات کردند.

فلسطین

به گزارش شبکه خبری الجزیره، درحالی‌که اعتصاب غذای خدر عدنان زندانی فلسطینی در اعتراض به شرایطش در زندان وارد شصت‌وچهارمین روز خود شده‌است، صدها اسیر فلسطینی دیگر هم در این اعتصاب اعتراضی به او پیوسته‌اند. سازمان‌های بین‌المللی از تل‌آویو خواسته‌اند که هر چه زودتر عدنان را آزاد کند زیرا 64‌روز اعتصاب غذا جان او را به خطر انداخته‌است. در همین حال سخنگوی دولت حماس از دور سوم سفرهای اسماعیل هنیه به کشورهای عربی خبر داد.

سخنگوی رسمی دولت حماس اعلام کرد سفرهای اخیر هنیه، مسئله فلسطین را که به‌دلیل انقلاب‌های عربی از دید کشورهای عربی دور مانده بود، بار دیگر به جایگاه خود بازگرداند تا جایی که مسئولان برخی از کشورهای عربی وعده در هم شکستن هر چه سریع‌تر محاصره نوار غزه و بازسازی این منطقه را دادند.

وی در پایان از تعهد برخی کشورهای عربی درخصوص تأمین سوخت لازم برای نیروگاه برق غزه و پیشنهاد کشورهای دیگر برای جایگزینی موتورهای دیزلی تقدیر و تشکر کرد. از سوی دیگر شورای انقلابی جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمود عباس را به‌عنوان نامزد این جنبش برای مشارکت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب کرده است.

کد خبر 160885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز