همشهری آنلاین: فیلمساز آمریکایی که به تازگی در ایران به دین اسلام مشرف شده است، گفت: مخالف امپراتوری و سیطره آمریکا بر جهان هستیم و از استقلال کشورها دفاع می‌کنیم.

ali stone

شان استون که نام  علی  را بر گزیده است، در نشستی خبری به همراه گروه مستندساز خود در خبرگزاری فارس درباره جنبش 99 درصدی در آمریکا گفت: قدرت باید به مردم برسد و جنبش تسخیر وال استریت اگر چه در آغاز راه است، اما امیدواریم بتواند جلوی امپراتوری آمریکا را بگیرد و جمهوری واقعی را به آمریکا برگرداند.

وی همچنین درباره سینمای هالیوود گفت: هالیوود برپایه تبلیغات و اندیشه مادی کار می‌کند و فاقد معنویت است.به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست خبری «شان کریستوفر علی استون» با حضور این بازیگر تازه مسلمان شده، «بهرام حیدری» یکی از نمایندگان شرکت ریل نایت، اسکات جیمی فرانک، نادر طالب‌زاده، غلامرضا منتظمی و با حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

  • اسکات جیمی فرانک مستندی درباره ادیان مختلف ساخت

بر اساس این گزارش، «بهرام حیدری» در این نشست اظهار داشت: اسکات جیمی فرانک کارگردان و نویسنده و تولید‌کننده فیلم امریکایی، در اصفهان یک فیلم مستند در مورد ادیان مختلف که در کنار هم زندگی می‌کنند ساخته است.

وی افزود: رسانه‌های کشورهای غربی خیلی قوی هستند و نمی‌گذارند چهره واقعی ایران به درستی نشان داده شود و امیدواریم این فیلم بتواند چهره واقعی ایران را نشان دهد.

  • ساخت فیلم مشترک بین ایران و آمریکا با عنوان «ندامت»

حیدری ادامه داد: یک سال پیش توافق شده که یک فیلم مشترک بین ایران و آمریکا به نام «ندامت» ساخته شود و در حال حاضر فیلم‌نامه آن نوشته شده است.

  • استون: نام من «شان‌کریستفر علی» است

در ادامه نشست شان علی ‌استون گفت: من نامم را به نام علی عوض نکرده‌‌ام، علی اسم اسلامی من است و نام اسلامی کامل من «شان‌کریستفر علی» است. من همیشه به یک خداوند معتقد بودم و اسلام را قبول کردم و الان هم به آن خداوند اعتقاد دارم.

  • اسلام ادامه منطقی ادیان ابراهیمی است

وی ادامه داد: اسلام ادامه منطقی ادیان ابراهیمی است، همانطور که حضرت محمد(ص) فرموده‌اند ادیان ابراهیمی فرستاده یک خداوند است.

استون گفت: امیدوارم بتوانم مبلغ خوبی برای ادیان ابراهیمی که تجلی یک خداوند هستند، باشم.

  • بهترین انسان در هر دین، انسانی است که در خدمت انسان باشد

وی ادامه داد: اگر کسی مسلمان نباشد دلیلی ندارد آدم بدی باشد، همه ما آفریده یک خداوند هستیم، بهترین انسان در هر دین انسانی است که در خدمت انسان باشد.

  • امیدوارم بتوانم در غرب تصویر درستی از یک مسلمان ارائه دهم

استون گفت: حضرت مسیح (ص) می‌گوید آدم خوب بدون اینکه بداند همسایه‌اش چه مذهبی دارد به او خدمت می‌کند. من اسلام را پذیرفتم و قبول دارم که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام است، امیدوارم بتوانم در غرب تصویر درستی از یک مسلمان ارائه دهم.

  • گردنبند ذوالفقار را همیشه بر گردن دارم

وی با اشاره به انتخاب نام «علی» به عنوان اسم جدید خود اظهار داشت: خداوند این اسم را به من داده تا جزئی از سرنوشت و تقدیر من شود، دوستان من گردنبندی با نشان ذوالفقار - شمشیر حضرت علی (ع) - به من دادند که همیشه بر گردن من است.

  • امیدوارم با مطالعه بیشتر حضرت علی (ع) را بشناسم

استون گفت: انسانی که چنین هدیه‌ای دریافت می‌کند به طور قطع یقین انسان والایی از نظر روحی و معرفتی است و من همیشه داستان جنگ حضرت علی(ع) با دشمن خود را به خاطر دارم که حضرت علی(ع) در جنگی روبرو دشمن خود را خلع سلاح می‌کند و دشمن او روی صورت حضرت آب دهان می‌اندازد و حضرت برای چند لحظه‌ای از کشتن او منصرف می‌شود و این امر موجب شگفتی دشمن حضرت می‌شود، حضرت می‌گوید من تو را برای خدا می‌کشم نه برای نفس خودم و امیدوارم که هر روز با مطالعه بیشتر حضرت امیر را بشناسم.

  • امیدوارم فعالیت‌هایم پلی بین شرق و غرب باشد

در ادامه نشست، «شان کریستفر علی استون» در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر در خصوص برنامه‌های آتی خود در ایران، گفت: ساختن فیلم دارای یک پروسه طولانی است و هر روزی که در ایران باشم در خدمت هستم و امیدوارم فعالیت‌های من بتواند همانند پلی بین شرق و غرب یعنی آمریکا و ایران باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرس‌تی‌وی، اظهار داشت: من از دوران کودکی در فیلم‌های پدرم حضور داشتم و کار واقعی من از 16 سالگی در اسکندر کبیر شروع شد و توانستم 3 فیلم کوتاه بازی کنم. همچنین در فیلم اسکندر به عنوان تدوینگر و پشت صحنه هم حضور داشتم تا اینکه پدرم یک سریال مستند درباره تاریخ آمریکا ساخت و کار تدوین آن را هم من انجام دادم که امسال بیرون می‌آید.

  • فیلم «جن و ارواح» به زودی در ایران اکران می‌شود

فعالیت دیگر هنری من بازی در فیلمی به عنوان «جن و ارواح» است که سال قبل بازی کردم که در ایران هم به زودی اکران خواهد شد. همچنین در فیلمی به عنوان «توطئه» با یکی از نمایندگان مجلس آمریکا همکاری می‌کنم.

  • در مدارس آمریکا اسلام را در قالب دیکتاتوری به ما معرفی کردند

وی در خصوص نحوه آشنایی‌اش با اسلام، تصریح کرد: در مدرسه وقتی تاریخ می‌خواندم تاریخ اسلام را در قالب دیکتاتوری به ما معرفی کردند. حضرت محمد (ص) دولت مذهبی با سیستم اقتصادی و سیاسی مستقل ایجاد کرد که دولت صلیبی هم در کنار آن حضور داشت، مانند اسکندر کبیر دوست داشت جهان را یکی کند.

  • چرا باید از کسی پرسید مذهبت چیست، وقتی همه ما برای خدا سجده می‌کنیم

این بازیگر جوان هالیوودی در ادامه یادآور شد: وقتی در کنار مسلمانان حضور داشتم قرآن خواندم و اسلام را به عنوان دین برابری و برادری پذیرفتم و این پرسش مطرح است که چرا باید از کسی پرسید مذهبت چیست، وقتی همه ما برای خدا سجده می‌کنیم.

  • ما برای تبادل فرهنگی آمده‌ایم

در ادامه این نشست، خبرنگار واشنگتن‌پست با طرح سؤالی درباره ارتباطش با خانم‌ها پس از مسلمان شدنش، گفت: به این مسایل ورود پیدا نکنید، چرا که ما برای تبادل فرهنگی آمده‌ایم.

اسکات جیمی فرانک که در این نشست حضور داشت، در پاسخ به این سوال گفت: هدف این کنفرانس نشان دادن این نیست که اسلام ایران چه اسلامی است، ما با هدف تبادل فرهنگ و هنری نشست برگزار می‌کنیم و نباید به مسائل سیاسی بپردازیم. واقعیات شلوغی که در آن طرف دنیا برای ایران وجود دارد را باید پیدا کنیم. ما برای دوستی آمدیم. اکنون فرصت اتحاد با یکدیگر را به دست آوردیم تا بتوانیم از طریق سینما و تلویزیون به تبادل ارتباط پرداخته و تمام حاشیه‌ها را رد کنیم.

  • از استقلال کشورها استقبال می‌کنم

شان کریستوفر علی استون در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سحر که‌ آیا رابطه‌ای بین مسلمان شدن شما و مبارزه با کاپیتالیسیم و امپریالیسم وجود دارد، گفت: یکی می‌گوید من مسلمان شدم تا وال‌استریت هم مسلمان شود، وظیفه من تحمیل دین نیست، ما درباره فرهنگ و سنت صحبت می‌کنیم. ممکن است اسلام برای آمریکایی‌ها قابل درک نباشد؛ چرا که آمریکا قانون سکولار دارد. در آمریکا مذهب امر شخصی است و به کسی مربوط نیست، درست است که آمریکا دنباله‌رو امپریالیسم انگلستان است و انگلستان تلاش می‌کند فرهنگ خود را غالب کند، اما من مخالف این امپراطوری هستم و از استقلال کشورها استقبال می‌کنم.

  • امیدوارم جنبش وال‌استریت انقلابی شود و جمهوریت را به آمریکا برگرداند

این فیلمساز جوان هالیوودی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جوان درباره جنبش وال استریت گفت: جنبش وال استریت یک جنبش مردمی است، می‌گوید مردم باید در قدرت باشند و قدرت مردم به فعلیت نرسیده است اما امیدوارم جنبش به حالت انقلابی درآید و جلوی امپراطوری را بگیرد و جمهوریت را حاکم کند. این کارگردان هالیوودی که در این نشست حضور داشت، در ادامه در پاسخ به این سؤال گفت: ساختن فیلم تعریفی دارد، در زمان جنگ سرد روس‌ها بد بوده‌اند، بعد از 11 سپتامبر برخی دیگر {مسلمانان} بد شده‌اند، به هر حال نتیجه آن اتفاقی بود که در 11 سپتامبر افتاد.

  • به وجود روحانیت در سینمای هالیوود فکر می‌کنم

شان کریستوفر علی استون در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد: روحانیت در سینمای هالیوود وجود ندارد. من به وجود روحانیت در سینمای هالیوود فکر می‌کنم و معتقدم هالیوود فقط روی مادیات و تبلیغات کار می‌کند.

  • شهادت افتخار است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که همواره در طول تاریخ، اسلام با مخاطراتی رو‌به‌رو بوده، آیا شما برای مواجهه با این مخاطرات و به طور مستقیم برای شهادت در راه اسلام آماده‌اید، گفت: ما حتی در فرهنگ مسیحی هم شهید زیاد داشته‌ایم و حضرت عیسی یک شهید است، همانطوری که ژاندارک هم یک شهید است و هر کسی که در راه صداقت جانش را از دست بدهد، شهید است و شهادت افتخار است. من به خداوند اعتقاد دارم و با این اعتقاد از هیچ چیز ترسی ندارم.

* اسلام آوردن من یک بحث اعتقادی است نه سیاسی

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری فارس مبنی بر این که برخی می‌خواهند اسلام آوردن وی را سیاسی جلوه دهند، گفت: اسلام آوردن من یک بحث اعتقادی است اما برای ارائه تصویر درست از ایران هم تلاش می‌کنم. به همین دلیل هم آمده‌ایم تا این دیالوگ بین مردم ایران و آمریکا برقرار شود که 30 سال است قطع شده است. معتقدم آن‌هایی که دنبال جنگ می‌گردند، کسی دست دوستی به سوی آن‌ها دراز نمی‌کند و آن‌ها را دوست ندارند.

وی افزود: من می‌‌دانم که اسلام مذهب سیاسی است و این راجع به فرهنگ این منطقه است و من به عنوان میهمان شما برادر شما هم هستم.

  • فرانک: صدای انقلاب ایران همه جا شنیده می‌شود

وی افزود: من یک پروژه درباره شهرزاد و ایران کار کردم و می‌دانم که چه فرهنگ قوی‌ای پشت سر این داستان‌ها وجود دارد.

اسکات جیمی فرانک تاکید کرد: اگر داستان‌های زیبا از فرهنگ ایران گفته شود می‌توانیم عشق را تجربه کنیم و آنچه سینمای مستقل ایران می‌گوید خیلی اصالت دارد.

وی افزود: اگر امروز به هرجا بروید این را همه می‌گویند که صدای انقلاب دارد همه جا می‌پیچد.

همچنین «شان کریستوفر علی استون» در پاسخ به سوال خبرنگار پرس‌تی‌وی درباره طرح‌های پدرش درباره ساخت فیلمی درباره محمود احمدی‌نژاد گفت: این داستان قدیمی است که پدرم درباره چاوز و کاسترو فیلم مستند ساخته است و درباره آن به شما چیزی نخواهم گفت.

بهرام حیدری هم در این نشست درباره شیطنت رسانه‌های غربی همچون واشنگتن پست درباره اسلام آوردن پسر الیور استون، گفت: پس از اسلام آوردن شان استون 150 میلیون کانکت به اخبار وی در گوگل صورت گرفته است و شما رسانه‌ها هر کاری که می‌کردید چنین اتفاقی در ایران امکان رخ دادن نداشت.

وی افزود: خبر اسلام آوردن شان استون عطش بزرگی درباره ایران و اسلام در جهان رخ داده است.

حیدری افزود: سخنان او بر مبنای فلسفی و معرفتی است و او بر اساس مطالعات خود به اسلام گرویده است.

وی افزود: شان علی استون اسلام را ارث نبرده است، بلکه با مطالعات خود این کار را کرده است و ما برای کار فرهنگی آمده‌ایم

کد خبر 160734
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز