گروه اقتصادی: وزارت بازرگانی با هماهنگی سازمان‌های بازرگانی سراسر کشور و همکاری صنوف تولیدی و توزیعی، نمایشگاه فروش بهاره کالا را در کلیه مراکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌کند.

نایب رئیس شورای اصناف کشور در زمینه اجرای طرح ویژه نوروزی و عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور، گفت: وزارت بازرگانی با اعزام نمایندگان و هماهنگی با سازمانهای بازرگانی سراسر کشور در کلیه استانها و شهرستانهای سراسر کشور نمایشگاههای فروش بهاره عرضه مستقیم کالا و فروش فوق‌العاده را با همکاری مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها بر گزار می‌کند.

جلال‌الدین‌ محمد شکریه، افزود: بر این اساس در نظر است تا نمایشگاه فروش بهاره از 15 تا 25 یا از 17 تا 27 اسفند ماه در مراکز استانها و شهرستانهای کشور برپا شود. همچنین در شهرهای کوچک و شهرستانهایی که امکانات لازم از نظر فضای نمایشگاهی وجود نداشته باشد، اتحادیه‌ها با هماهنگی مجمع امور صنفی و سازمان بازرگانی از طریق فروش فوق‌العاده نسبت به عرضه مستقیم کالا اقدام می‌کنند.

نایب رئیس شورای اصناف کشور با اشاره به این که در این نمایشگاهها آجیل و خشکبار، میوه و تره بار، پوشاک( کیف، کفش و لباس)، مواد شوینده، شیرینی و تنقلات و در برخی شهرها مواد پروتئینی، گوشت، مرغ و تخم مرغ و ماهی و صنایع دستی عرضه خواهد شد، در زمینه نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاهها، گفت: سعی شده است تا قیمت‌ها در نمایشگاه نسبت به سطح شهر 15 تا 20 درصد کمتر باشد و کمیته نرخ‌گذاری متشکل از واحد حمایت از مصرف‌کننده و کارشناسان امور اصناف سازمان بازرگانی، مجمع امور صنفی و اتحادیه صنفی فعال خواهد شد و بازرسین سازمان بازرگانی، مجمع امور صنفی و اتحادیه نیز نسبت به کنترل قیمت‌ها اقدام می‌کنند.

همچنین برای رعایت کیفیت کالاها نیز کمیته نرخ گذاری پس از تایید کالا از نظر کیفیت و قمیت با کد گذاری، مجوز عرضه کالا را صادر نموده و برای تداوم نظارت قیمت و کیفیت نیز پیش‌بینی شده است تا مجری نمایشگاه با هماهنگی کمیته نظارتی نسبت به جلوگیری از عرضه کالای واحدهای متخلف جلوگیری نماید.

نمایشگاه فروش بهاره در تهران

همچنین رئیس مجمع تولیدی و خدمات فنی تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه فروش بهاره در تهران، گفت: این نمایشگاه در منطقه حکیمیه، سازمان گوشت واقع در شرق و پارک ارم در غرب تهران از 9 تا 18 اسفند ماه بر پا می‌شود. همچنین برای عرضه مواد پروتئینی در مجتمع شهید باستانی پیش بینی شده و مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی شهر ری نیز با همکاری نهادهای ذیربط نسبت به بر پایی نمایشگاه اقدام خواهندکرد.

محمد پور‌مزرعه در مورد نظارت بر قیمت و عرضه کالا در نمایشگاه فروش بهاره، گفت: براساس روال سال قبل سازمان بازرگانی استان تهران بر قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه نظارت خواهد کرد.

کد خبر 16065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز