پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای امنیت ملی ایران طی نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار گفتگوهای گام به گام برای حل موضوع هسته‌ای با رویکرد سازنده و مثبت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه که متن آن از سوی آسوشیتدپرس منتشر شده آمده است: ما آمادگی خود را برای گفتگو در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل که می تواند زمینه را برای همکاری‌های سازنده و رو به جلو فراهم آورد اعلام می‌کنیم.

جلیلی در این نامه از بیانیه کاترین اشتون در رابطه با احترام به حقوق ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز استقبال می‌کند و می نویسد: با تعهد به این رویکرد گفتگوهای ما می تواند برای همکاری بر اساس اصول گام به گام و دو جانبه در رابطه با برنامه هسته ای ایران آغاز شود.

جلیلی در این نامه یک صفحه ای می نویسد: رویکرد مثبت و سازنده در رابطه با طرح ها و ابتکارات جدید جمهوری اسلامی ایران در این دور گفتگوها می تواند چشم انداز مثبتی برای گفتگوهای ما باز کند.

در ادامه این نامه آمده است: بنابراین در این چارچوب من پیشنهاد از سرگیری گفتگوها به منظور برداشتن گام های اساسی برای همکاری های پایدار در سریع ترین زمان ممکن و در یک توافق دو جانبه زمانی و مکانی گفتگو دارم.

چندی پیش کاترین اشتون در نامه ای به سعید جلیلی خواستار تداوم مذاکرات 1+5 با تهران شده بود که ایران دیروز پاسخ آن را داد.

کد خبر 160645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز