گروه اجتماعی: وزارت علوم فهرست اسامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را برای تخصیص ارز به بانک مرکزی ارسال کرده است.

 نوسانات قیمت ارز طی ماه‌های اخیر مشکلاتی را برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور ایجاد کرده که موجب نگرانی خانواده‌ها شده است. مدیرکل بورس وزارت علوم در پاسخ به پرسش همشهری در این باره گفت: نخستین فهرست اسامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور برای تخصیص ارز دیروز (24 بهمن‌ماه) به بانک مرکزی ارسال شد.

حسن مسلمی نائینی افزود: بانک مرکزی نیز این فهرست را پس از تعیین سهمیه ارزی به 4 یا 5 بانک عامل می‌فرستد و امید است هر چه زودتر ارز حدود 2‌هزار و 100دانشجویی که ثبت‌نام کرده‌‌اند، اسفند به آنها پرداخت شود. وی اظهار کرد: از اول مهر امسال تا‌کنون حدود 22 هزار دانشجو در سایت «نشا» ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر‌کل بورس وزارت علوم گفت: وزارت علوم تنها وظیفه تهیه و ارسال فهرست مشخصات دانشجویان به بانک مرکزی را بر عهده دارد و سهمیه ارزی دانشجویان براساس مقررات ارزی از سوی بانک مرکزی تخصیص می‌یابد.

به گفته وی همه دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند یا پذیرش برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اخذ کرده‌اند، برای استفاده از هرگونه خدمات دانشجویی و تسهیلات غیرارزی وزارت علوم باید در سایت «نشا» ثبت نام کنند.

کد خبر 160468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز