گروه اجتماعی: تأمین نشدن ارز مورد نیاز دانشجویان ایرانی در خارج از کشور موجب مراجعه خانواده‌ها به وزارت علوم و تشکیل صف در این باره در مقابل ساختمان وزارت علوم شد.

 همچنین ناهماهنگی وزارت علوم و بانک مرکزی نیز به این مشکل دامن زده است. معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با عذرخواهی از دانشجویان و خانواده‌های آنان به‌دلیل مشکلات و کاستی‌های متعدد به‌وجود آمده برای آنها در دریافت ارز تحصیلی گفت: پس از آنکه بانک مرکزی مقررات ارزی را تغییر داد و پرداخت ارز دانشجویی منوط به تأیید وزارت علوم شد، این اداره کل، داوطلبانه مسئولیت بررسی مدارک متقاضیان و صدور نامه‌های مربوط را پذیرفت.

به گفته حسن مسلمی‌نائینی، متأسفانه روزانه بیش از 50 نفر به علت عدم همکاری مناسب، جهت تغییر نام بانک به بانک یا شعبه دیگر و دریافت معرفی‌نامه به این وزارتخانه مراجعه می‌کنند. وی به مهر افزود: به تازگی با توجه به هماهنگی‌ای که مدیران بانک مرکزی انجام داده‌اند، اسامی ثبت‌نام‌کنندگان برای بانک‌ها ارسال خواهد شد و از طریق وبگاه اداره کل امور دانشجویان خارجی به اطلاع متقاضیان رسانده می‌شود تا به بانک‌های مربوطه مراجعه کنند.

کد خبر 160787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز