همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با توجه به ضرب الاجل دولت به دستگاه‌های اجرایی، روند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را خوب ارزیابی کرد و اطمینان داد که تا پایان سال نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت می‌شوند.

فروزنده

به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر، لطف الله فروزنده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت از سال آینده هیچ گونه پرداختی به شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری صورت نخواهد گرفت و قطعا تا پایان سال این شرکت‌ها حذف می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه‌های نفت و نیرو که عمده ترین نیروهای شرکتی را دارا هستند در بخش‌هایی تعاونی‌ها را تشکیل دادند و در دیگر قسمت‌ها هم در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه افزود: وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری به لحاظ اینکه می‌ایستی بر اساس قانون برنامه، مصوبه هیئت امنا را نیز اخذ کنند در حال انجام مقدمات آن هستند.

فروزنده تعداد نیروهای شرکتی مشمول این طرح را 50 تا 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حقیقت نیروهای شرکتی با دولت کار می کردند اما شرکت‌هایی واسطه این نیروها با دولت بودند اما حال دولت تصمیم گرفته تا این واسطه را حذف کرده و مستقیم قرار داد ببندد و این با قوت پیگیری می‌شود.

شایان ذکر است از آنجا که شرکت‌های طرف قرار داد بخش قابل توجهی(گاه تا 50 درصد) از حقوق و دستمزد کارکنان را به عنوان حق العمل، کمیسیون و دیگر موارد برداشت می‌کنند این امر موجبات بروز نارضایتی عمیق کارکنان را فراهم کرده بود و لازم بود تا اصلاحاتی صورت پذیرد لذا این واقعیت‌های تلخ و ناگوار، دولت عدالت محور دهم را برآن داشت تا با تأکید رئیس جمهور، طرحی را برای ساماندهی وضعیت کارکنان تهیه و اجرا کند.

کد خبر 160462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز