همشهری آنلاین: گروه مستند ساز «کاوش در اعماق خلیج فارس» با مشاهده دود در دریا کار فیلمسازی را تعطیل کردند و برای نجات یدک کش آتش گرفته فدک 150 به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و به عرصه نبرد آتش و دریا وارد شدند.

به گزارش همشهری آنلاین گروه مستند سازی" کاوش در اعماق خلیج‌فارس  " به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عبدی پور که طی ۱۸ ماه گذشته در حال فیلمسازی از پدیده های ناشناخته اعماق خلیج فارس هستند روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه با مشاهده  دود در دریا کار فیلمسازی را تعطیل کردند و برای نجات یدک کش آتش گرفته به نام فدک ۱۵۰ به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

گروه فیلمسازی که با شناور حرا متعلق به سازمان محیط زیست بودند علیرغم متلاطم بودن دریا خود را به نزیکی یدک کش رساندند. ابتدا کپسول آتش نشانی و سپس از لنچ های صیادی که برای کمک در آنجا بودند پمپ آب گرفتند و به شناور حادثه دیده دادند. به یک باره آتش شعله ور شد و موتور خانه به سرعت شعله های آتش را به آسمان داد . هشت هزار لیتر سوخت موجود در یدک کش هر آن امکان انفجار داشت.

 در این لحظه همه خدمه شناور خود را به دماغه رساندند و فریاد کمک خواهی آنان شدیدتر شد.... ناخدای شناور حرا ( عبدالرحمان سرودی) با مهارت خود را به شناور نزدیکتر کرد و گروه مستند سازی در این لحظه همه  خطر را به جان پذیرفت و با تلاش فراوان وارد عرصه نبرد با آتش و دریا شد تا همه  خدمه را نجات دهد، ... در دریای متلاطم با یک شناور کوچک نزدیک شدن به یک یدک کش آتش گرفته که هشت هزار لیتر سوحت دارد خطر پذیری بالایی داشت. گرمای ناشی از آتش کار را با مشکل مواجه کرد.خدمه با عجله به دریا پریدند و تک تک آنان توسط گروه مستند سازی از دریا گرفته شدند و همه ی ۹ نفر خدمه را به سلامت به شناور خود منتقل کردند.

نجات در خلیج فارس

مجموعه مستند کاوش در اعماق خلیج فارس محصول مرکز سیمای بوشهر است و یکی از بزرگترین پروژه های مستند سازی زیر آب در ایران است که تا کنون در ایران ساخته شده و تولید آن تا یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

more دیدنی‌های زیر آب خلیج فارس در مستند تلویزیونی

عبدی پور از سال ۱۳۷۰ وارد دانشکده سینما شد وهمزمان به ساخت فیلمهای مستند و کوتاه پرداخت که تعدادی از آنها در جشنواره های ملی و بین المللی جوایز مختلفی کسب کرده اند.فیلمهایی مانند راز مرگ دلفین ها ،رودخانه ای از آن جاری است ، کرخه ، قاتلین سرخ ، .... ساخته های اینفیلمساز است. آخرین فیلم عبدی پور دریایی که کویر می شود نام دارد که در پاییز امسال در جشنواره فیلم محیط زیست آلمان کاندید بهترین فیلم مستند شد.

more پاسخ سینمایی به راز مرگ دلفین‌ها

کاوش در اعماق خلیج فارس با استفاده از پشرفته ترین تجهیزات غواصی و فیلمبرداری زیر آب تولید می شود و مناطقی از اعماق خلیج فارس کشف شده که پیش از این هیچ اطلاعات و تصاویری از آنها وجود نداشته است. نکته جالب توجه این که گروه یاد شده چندی قبل خود نیز با حادثه‌ای مواجه شده بودند که به سلامت از‌ آن گذشتند.

more حادثه در اعماق خلیج فارس

 گروه سازنده این مجموعه عبارتند از: تصویر برداران زیر آب:علی عبدی پور- حمید شمسی و تصویر بردار پشت صحنه زیر آب : یاسین جمالی ، دستیار کارگردان و برنامه ریز :عباس عبدالهی ، ناخدا : عبدا لرحمان سرودی، غواص حامی : محمد زاهد جم ، مدیر تولید : حسین بشگرد

کد خبر 160251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز