همشهری‌آنلاین: مجموعه مستند «سفر به اعماق خلیج فارس» که حاصل کار فشرده دو ساله گروهی از فیلمبرداران به کارگردانی علی‌عبدی‌پور از اعماق جزایر خلیج فارس است از شنبه 20 فروردین از شبکه اول سیما پخش خواهد شد

مستند خلیج فارس

 عبدی‌‌‌پور ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: مرحله تولید مجموعه مستند سفر به اعماق خلیج‌فارس  2 سال طول کشیده و  در آن تصاویر بکر و دیدنی از زیر‌آب  جزایر  قشم، هنگام، لارک، هرمز، خارگ، خارگو و کیش ثبت و ضبط شده است.

more  آشنایی با جزایر ایرانی خلیج فارس

به گفته عبدی‌پور  این مجموعه در 5 قسمت 22 دقیقه ‌ی به موضوعاتی نظیر زندگی در اعماق خلیج فارس - سخت پوستان - ماهیان خوراکی و تزیینی - دلفین‌ها و سایر آبزیان می‌پردازد.

عبدی‌پور درباره ویژگی‌های این مجموعه گفت: برای اولین بار در تاریخ سینمای مستند ایران در این مجموعه صدابرداری زیر آب انجام شده و با استفاده از دوربین های پیشرفته زیر آب صحنه‌های بدیعی از خلیج فارس ثبت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین  عبدی‌پور  که علاوه بر کار سینما دستی هم در نوشتن داشت و چند سالی اداره صفحات سینمایی چند روزنامه‌معتبر بر عهده او بود،دانش آموخته کارگردانی سینما است و از اوایل 1370 به کارگردانی و تهیه‌‌کنندگی فیلم‌های مستند و کوتاه پرداخته و تا کنون فیلمه‌ایی مانند "قاتلین سرخ" "سبز سفید آبی" " راز مرگ دلفین‌ها "؛ "رودخانه ای از آن جاری است" و .... ساخته است که جوایز متعددی از جشنواره های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

more

  پاسخ سینمایی به راز مرگ دلفین‌ها

مهدی سالکی تدوین و صداگذاری و بهرنگ قدرتی ساخت موسیقی مجموعه را بر عهده داشته و محمود عبدالهی تهیه کننده  این مجموعه پنج قسمتی را بر عهده دارند  که کاری از  گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است.

این مجموعه قرار است در پنج شب متوالی و در ساعت 20 و 20 دقیقه هر شب به نمایش در آید.

کد خبر 131723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز