همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: برنامه اقتصادی کشور در هفت سال گذشته و با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم به علت کشمکش‌های فراوان و تأخیرهای متوالی در تنظیم سند بودجه با چالش‌ها و بحران‌های دشواری روبرو بوده است.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: در سال گذشته ما با اعتبار 35 هزار میلیاردی در بخش عمران روبرو بودیم که  از این رقم 13 هزار میلیارد تومان مازاد بر ظرفیت جذب بود و  باعث ایجاد طرح‌های عمرانی نیمه تمام و اعتراض‌های پیمانکارها و کارگران شد.

وی همچنین افزود: بودجه‌های کلان برای طرح‌های عمرانی، دولت را با آشفتگی ناشی از ازدیاد طرح‌ها مواجه می‌کند که این به هم ریختگی برنامه‌های دولت را به دنبال دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بوجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: رقم‌های غیر واقعی که برای بودجه به از سوی دولت پیشنهاد می‌شود یکی از نتایج تاخیر در لایحه بودجه است که تقریبا هر ساله مجلس با آن مواجه است و برنامه‌های اقتصادی کشور را با مشکل روبرو می‌کند.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: امسال تا کنون تنها 22 هزار میلیارد تومان صرف پروژه‎های عمرانی شده است و این بخش بیش از این نیز قادر به جذب اعتبار نخواهد بود.

 وی همچنین ادامه داد: تأخیر سابقه‌دار دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس در سال جهاد اقتصادی که سال برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی است موجب شده است تا روند بررسی و تصویب آن توسط نمایندگان به درازا بکشد.

ثروتی تأکید کرد: کار بررسی و تصویب لایحه بودجه به صورت فشرده نیز دست کم تا پایان اردیبشهت ماه طول خواهد کشید و برای دومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی و بازهم به علت تأخیر دولت دهم در تقدیم بودجه به مجلس،‌ دو دوازدهمی بودجه قطعی است.

این نماینده در پایان یادآور شد: برنامه اقتصادی کشور در هفت سال گذشته و با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم به علت کشمکش‌های فراوان و تأخیرهای متوالی در تنظیم سند بودجه با چالش‌ها و بحران‌های دشواری روبرو بوده است.

کد خبر 160241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز