همشهری آنلاین: رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با اعلام عدم توافق در خصوص 7 ماده قانون کار گفت: قانون کار باید تاریخ فسخ قرارداد با ماهیت کار دائم و موقت را مشخص کند.

محمد عطاردیان در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه تدوین صورتجلسه نهایی اصلاح قانون کار بین کارفرمایان و کارگران گفت:‌ به این علت که نمایندگان کارگری معتقدند در کارهایی که جنبه دائم دارند نباید تاریخ فسخ ذکر شود پیش‌بینی می‌شود نظرات نهایی خود را در مورد ماده هفت پیش نویس اصلاح قانون کار به صورت جداگانه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنیم.

 عطاردیان با بیان این که تاکنون جمع‌بندی بر سر بیش از 70 ماده قانون کار فعلی انجام شده است یاد آور شد: در نهایت قانونی به تصویب خواهد رسید که به مصلحت نظام باشد.

 رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران در خصوص موضوعات باقی‌مانده در پیش‌نویس اصلاح قانون کار گفت: موضوعات مربوط به قرارداد و دستمزدها از جمله مواردی است که امیدواریم در جلسه هفته آینده نهایی شود.

 رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران، با بیان این که گروه کارفرمایان متعقدند که قانون فعلی کار نیازمند اصلاح است یاد آور شد: گروه کارفرمایان قانون فعلی کار را مانع تولید می‌دانند و آن را فاقد حمایت‌های اجتماعی برای گروه کار اعم از کارگر و کارفرما می‌داند.

 عطاردیان با بیان این که قانون فعلی کار براساس شرایط و نیازهای گذشته تدوین شده است یاد آور شد: با تغییر و تحولاتی که در عرصه کار و نیروی کار صورت گرفته است این قانون دیگر جوابگوی نیازها نیست.

کد خبر 159901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز