مهرام به‌عنوان نخستین نماینده ایران در آغاز مرحله پلی‌آف باشگاه‌های غرب‌آسیا امروز در شرایطی در شهر امان برابر آرامکس اردن به میدان می‌رود که کمتر از یک هفته از پایان بازی‌های مقدماتی‌اش در شهر بیروت می‌گذرد.

بسکتبال

این در حالی است که براساس برنامه قبلی اعلام شده قرار بود این بازی روز 25 بهمن ماه برگزار شود. اگر برنامه جدید بازی‌های این مرحله زودتر از سوی وابا اعلام می‌شد، چه بسا نماینده ایران ترجیح می‌داد به جای بازگشت کوتاه مدت به کشور و به جان خریدن سفر دوباره با توجه به مشکل سربازی چند بازیکن جوانش و 2 بازیکن خارجی، از همان مسیر بیروت راهی شهر امان شود تا لااقل بازیکنانش دچار خستگی کمتری شوند، اما به‌دلیل تغییر یکباره برنامه بازی‌ها این اتفاق نیفتاد تا مهرام با کلی دردسر دوباره آماده سفر به اردن برای انجام بازی رفت خود شود.

سرمربی مهرام دیروز در واکنش به تغییرات پیش آمده این موضوع را از قبل‌برنامه‌ریزی شده برای تیم‌های ایرانی خواند و در انتقادی شدیداللحن به وابا تاخت: متأسفانه مسئولان برگزارکننده مسابقات باشگاه‎های غرب آسیا که عرب هستند به راحتی ما را بازیچه و عروسک دست خود قرار داده‎اند و ما هم هیچ کاری از دست‎مان بر نمی‎آید. عرب‎ها و مسئولان برگزارکننده بازی‌های غرب آسیا ما را تحویل نمی‎گیرند که بخواهند به حرفمان هم گوش کنند. این ضرر بزرگی است. هاشمی یادآور شد: از حالا باید به فکر رقابت‎های مرحله نیمه نهایی و فینال باشیم که هر لحظه ممکن است زمان آن را به ضرر تیم‎های ایرانی تغییر دهند. از محمود مشحون که رئیس فدراسیون بسکتبال غرب آسیاست توقع داریم در این شرایط حامی ما باشد. ما ایرانی‎ها باید یکدیگر را قبول داشته باشیم. چرا هرچه ما می‎گوییم اشتباه است و از روی غرض‌ورزی گفته می‎شود اما خارجی‎ها درست می‌گویند؟

رویارویی احتمالی ذوب و مهرام

مهرام برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر در 2 بازی رفت و برگشت به دیدار تیم چهارم گروه یک می‌رود و در صورت عبور از سد آرامکس در نیمه نهایی با برنده بازی المتحد لبنان و ذوب آهن روبه‌رو خواهد شد. بازی رفت ذوب آهن با حریف لبنانی نیز عصر فردا در بیروت برگزار می‌شود و احتمال رویارویی مهرام و ذوب آهن همانند سال پیش در مرحله نیمه پایانی بسیار زیاد خواهد بود. اگرچه ذوب آهن همچنان در فصل جاری با حاشیه‌های زیادی در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن است ولی با وجود این همانند دور مقدماتی با توجه به انجام بازی برگشت در اصفهان بختی بیشتر از المتحد برای راهیابی به مرحله بعدی دارد.

اما درخصوص بازی امروز مهرام با آرامکس با وجود اینکه اردنی‌ها در این فصل از موقعیت خوب گذشته شان فاصله گرفته‌اند، ولی سرمربی مهرام جانب احتیاط را رها نمی‌کند و معتقد است که اگرچه آرامکس در سطح تیم‌های لبنانی نیست ولی نمی‌توان و نباید این تیم را دست کم گرفت. مصطفی هاشمی در مورد نتایج آنالیز صورت گرفته روی حریف امروز این تیم می‌گوید: زمانی که 3‌مسابقه قبلی این تیم را آنالیز کردم متوجه نشدم چرا همیشه در نیمه دوم بازیکنان این تیم نمی‌توانند خوب باشند و شکست می‌خورند.

هنگامی که بازی‌های این تیم برابر الریاضی لبنان، پتروشیمی و ذوب‌آهن را بررسی کردیم در تمام این چند مسابقه‌ آرامکس نیمه نخست را خوب آغاز کرد، اما با شروع نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت. زمانی که این وضعیت را در آرامکس دیدم تعجب کردم. وی با اشاره به نیمکت این تیم ادامه داد: این تیم یک بازیکن ملی‌پوش در پست‌های 4 و 5 دارد و در کنار آنان 2 بسکتبالیست خوب دیگر نیز در نیمکت این تیم حاضر هستند که به ترکیب اصلی کمک می‌کنند. البته باید بگویم که در مجموع آرامکس اردن در سطح شانفیل و الریاضی نیست ولی در همین حال نباید آنها را دست‌کم گرفت.

کد خبر 159486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز