شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهمد بسیرویچ، مربی اهل کشور اسلوونی به سمت سرمربی تیم ملی بسکتبال منصوب شد.

بسیرویچ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بکستبال، ‌بسیرویچ روز سه‌شنبه (13 بهمن) وارد ایران شد و طی جلسه‌ای که در فدراسیون بسکتبال برگزار شد، در مورد شرح وظایف، انتظارات و اختیارات خود با مسئولین فدراسیون به توافق رسید. این مربی 51 ساله روز چهارشنبه به همراه محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در کمیته ملی المپیک حضور به هم رسانید و قرارداد نهایی خود را با فدراسیون بسکتبال منعقد نمود.

بسیرویچ در جام جهانی 2010 ترکیه سرمربی تیم ملی اسلوونی بود و با این تیم موفق به شکست تیم‌های برزیل، کرواسی، استرالیا، ایران و تونس شد و در نهایت این تیم را به مقام هشتم جهان رساند. وی در سال 2001 کمک مربی تیم ملی بزرگسالان کشورش بود و از سال 2002 تا 2005 سرمربی تیم ملی جوانان اسلوونی بود و با این تیم به مقام نایب قهرمانی اروپا رسید .
از دیگر افتخارات وی می‌توان به حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان اسلوونی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در سال 2003 اشاره نمود که حاصل آن مقام هفتمی جهان در آن مسابقات بود.


ازجمله بازیکنان نامداری که تحت مربیگری وی بوده‌اند می‌توان به ساشا وویاچیچ، گارد معروف تیم‌های لیکرز و نیوجرسی اشاره داشت.

بسیرویچ چهارشنبه شب تهران را به مقصد کشورش ترک نمود تا بعد از تعطیلات نوروزی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نماید.

 

کد خبر 159259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز