همشهری آنلاین: سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ سومین بازار تئاتر ایران (ITM 2012) را در روزهای 20 و 21 بهمن ماه با حضور 28 نماینده خارجی و 34 گروه ایرانی در تالار وحدت برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین،  نسیم سلیمان‌پور مدیر بازار تئاتر ایران با اعلام این خبر گفت: بازار تئاتر ایران، هر سال نسبت به دوره گذشته، به فراخور شرایطی که وجود دارد، ‌برنامه های خود را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر 28 نماینده از کشورهای مختلف در سومین بازار تئاتر حضور دارند که شامل مدیران فستیوال‌ها، مدیران مراکز تئاتری و بازاریابان تئاتر است.

وی ادامه داد: 34 گروه ایرانی نیز در سومین بازار تئاتر ایران با فیلم آثار خود حضور دارند، همچنین در این دوره از بازار تئاتر در کنار پنل‌های گروه‌های ایرانی، ‌یک پنل برای جمعی از دبیران فستیوال خارجی وجود دارد که با موضوع واحد و یا جغرافیای مشترک و در سمت‌های مختلف به گفتگو می‌پردازند.

مدیراجرایی بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره تئاتر فجر در ادامه گفت: در بخش مسابقه بین‌الملل پیشنهادمان این بود که از گروه‌هایی که سال گذشته در جشنواره حضور نداشته‌اند، دعوت کنیم تا مخاطبان شاهد آثار جدید باشند؛ ولی در بخش بازار تئاتر مهمانان خارجی ترکیبی از کسانی هستند که سال گذشته حضور داشته و برخی نیز امسال برای اولین بار در بازار تئاتر شرکت دارند.

علاوه بر این قصدمان تنها ارائه آمار نبوده و تمام نمایندگان خارجی، از مدیران فستیوال‌ها، موسسات و سازمان‌های مطرح تئاتر هستند.

مدیر سومین بازار تئاتر با بیان اینکه بازاریابی تئاتر هنوز در ایران جوان است، اظهار کرد: در این دوره یک روز قبل از آغاز سومین بازار تئاتر، در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر نشستی خواهیم داشت و در این نشست درباره مبحث بازاریابی تئاتر سخنرانی می‌شود تا هنرمندان ما بیشتر با این مقوله آشنا شوند. زیرا ما در برگزاری بازار تئاتر جوان هستیم.

سلیمان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه 34 گروه ایرانی در سومین بازار تئاتر به معرفی آثار و کارشان می‌پردازند، تصریح کرد: بازارتئاتر در روزهای 20 و 21 بهمن ماه برگزار می‌شود و در هر روز 15 گروه به معرفی محصولات و آثارشان خواهند پرداخت.

سومین بازار تئاتر ایران (ITM2012) با مدیریت نسیم سلیمان‌پور در روزهای 20 و 21 بهمن ماه در طبقه دوم تالار وحدت برگزار می‌شود و نمایندگانی از کشورهای آلمان، کانادا، ایتالیا، سوئد، نروژ، سوئیس، ایرلند، هلند، رومانی، مجارستان، ترکیه،‌ کلمبیا، ارمنستان و گرجستان در سومین بازار تئاتر ایران حضور دارند.

کد خبر 159447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز