مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

اصفهان- مجتبی اردشیری: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو کمیسیون عمرانی و فرهنگی شورای شهر از افتتاح طرح بزرگراه سردار شهید اصغر لاوی، تقاطع غیرهمسطح امام‌سجاد(ع) و تقاطع غیرهمسطح سردار شهیدهمت- سردارشهیدلاوی به مناسبت سی‌وسومین سالگرد انقلاب خبر داد و کاهش بار ترافیکی و مشکلات آلودگی هوا و بهبود عبور و مرور در محدوده گلستان شهدا و تخت فولاد را از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح‌ها برشمرد.

اصفهان - طرح های عمرانی

وحید فولادگر در این باره به خبرنگار ما گفت: خیابان حضرت امام‌سجاد(ع) از جمله شریان‌هایی است که در اکثر اوقات سال به‌خصوص ایام تعطیل با مشکل ترافیکی روبه‌روست. وی ادامه داد: گلستان شهدا، مزار گهربار شهدای 8‌سال دفاع مقدس است و مجاورت آن با تخت‌فولاد، سومین قبرستان جهان اسلام و همچنین مدفن بزرگان، مشاهیر، ادبا و هنرمندان سبب شده تا علاوه بر جنبه زیارتی و فرهنگی، در حوزه هنر و معماری نیز جزو میراث ارزشمند تاریخی کشور به‌شمار ‌آید. وی ادامه داد: زیباسازی، ساماندهی و مرمت مزار شهدای انقلاب اسلامی، احداث پل مکانیزه گلستان شهدا، احداث مجموعه فرهنگی خدماتی ستارگان، سالن شمع و پارکینگ گلستان شهدا و احیا و ساماندهی تخت فولاد در 2‌بخش عمرانی و فرهنگی از جمله اقداماتی است که تاکنون در این خصوص انجام گرفته است.

عضو شورای شهر اصفهان، محلات همت‌آباد و حجتیه و محله‌های اطراف آنها را از جمله محلات قدیمی شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: با وجود توسعه فضاهای شهری در جنوب غرب اصفهان، این نقطه از شهر همسان با دیگر نقاط شهر توسعه نیافته و با بافتی قدیمی و فرسوده، فضایی پرتراکم و فاقد امکانات لازم را به‌خود اختصاص داده است. وی افزود: این محدوده شهری در حاشیه رینگ دوم و سوم ترافیکی قرار گرفته است و پیش نیاز تغییرات کالبدی، احیای بافت فرسوده، توسعه و احداث ساختارها و تسهیلات ترافیکی و حمل‌ونقلی است که این مهم با احـداث بزرگراه سردار شــهید اصغر لاوی و تقاطع غیرهمسطح حضرت امام‌سجاد(ع) به جهت ویژگی‌های طرح و تاثیراتی که بر وضعیت تردد وسایل نقلیه و ایمنی عابرین پیاده می‌گذارد امکان‌پذیر خواهد شد. فولادگر در مورد اهداف احداث این پروژه افزود: این پروژه در راستای ساماندهی رینـگ دوم ترافیـکی که موجب افزایش 50‌درصدی میانگین سرعت وسایل نقلیه شده طراحی و اجرا شده است. وی ادامه داد: همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همت- سردارشهیدلاوی موجب اتصال رینگ دوم ترافیکی به رینگ سوم می‌شود که ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک با تکمیل بزرگراه سردارشهید همت و تکمیل رینگ سوم ترافیکی گامی مهم در بهبود و روانسازی ترافیکی شهر اصفهان به‌ویژه در محدوده جنوب و جنوب‌شرقی شهر برداشته خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این طرح علاوه بر برقراری اتصال میان رینگ دوم و سوم که موجب بهبود وضعیت تقاطع‌های حاشیه پروژه از جمله تقاطــع آپادانا و آبشــار می‌شود اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری در زمینه کاهش معضلات ترافیکی در سطح معابر، حاشیه زاینده‌رود است که به‌دلیل دارا بودن ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و زیست‌محیطی در محدوده مرکز شهر امکان انجام اقدامات عمرانی در دو طرف رودخانه را بسیار سخت و دشوار کرده است.

کد خبر 159404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز