گروه ورزش- کریم اعظمی: بعد از جدایی امیر قلعه نویی و تعدادی از ستاره‌های سپاهان، خیلی‌ها تصور می‌کردند که این تیم بعد از کسب 2 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر یکباره دچار افت شدیدی شود ولی سپاهان همچنان یکی از مدعیان فوتبال ایران است.

 زلاتکو کرانچار

آنها فصل را با فراز و نشیب‌های زیادی شروع کردند و حتی لوکا بوناچیچ از این تیم کنار رفت ولی سپاهان حالا با زلاتکو کرانچار صدرنشین جدید لیگ برتر است.سرمربی کروات سپاهان در مورد این صدرنشینی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • ابتدا در مورد بازی با داماش صحبت کنید.نظرتان در مورد این بازی چیست؟

قبل از بازی گفته بودم که کار سختی داریم چون این یک بازی بیرون از خانه بود و حریف ما هم تیمی بود که به خاطر شرایط بحرانی اش، نیاز مبرمی به کسب پیروزی داشت.با این حال توانستیم از این بازی سخت 3 امتیاز بگیریم و ارزش این پیروزی بیشتر به خاطر این بود که خارج از خانه بازی می‌کردیم.

  • برای رسیدن به گل 88 دقیقه انتظار کشیدید.در لحظات پایانی فکر می‌کردید که برنده از زمین بیرون بیایید؟

همیشه به بازیکنان می‌گویم که عجله نکنید و در این بازی هم چنین توصیه‌ای به آنها کردم. وظیفه ما این است که کار خودمان را به بهترین نحو انجام دهیم و فرقی ندارد در کدام لحظه از بازی هستیم و چه نتیجه‌ای گرفته‌ایم.برنامه‌های ما مقابل داماش با اینکه بازی در زمین چمن مصنوعی سخت بود، به خوبی اجرا شد و خوشبختانه به گل رسیدیم.

  • احساس شما از اینکه صدرنشین شدید چیست؟

طبیعتا احساس خوبی دارم و از روزی که به سپاهان آمدم هدفم این بود که از بودن در این تیم لذت ببرم.با این حال معتقدم که در حال حاضر جام قهرمانی را به ما نمی‌دهند و فقط صدرنشینی در آخرین هفته مهم است.من هم مثل همه مربیانی که دنبال قهرمانی هستند، دوست دارم فقط یک هفته صدرنشین باشیم و آن هم هفته آخر است.

  • راستی شما گفته بودید که پریدن از روی استقلال در جدول را بلد هستید و این پیش‌بینی هم درست از آب درآمد؟

این همان چیزی بود که دنبالش بودیم و تا روز آخر باید انگیزه داشته باشیم.به‌نظر من جنگ قهرمانی تا هفته آخر ادامه دارد.

  • چند درصد برای قهرمانی سپاهان شانس قائل هستید؟

شانس ما با مدعیانی مثل تراکتورسازی و استقلال برابر است و همه سخت تلاش می‌کنند.در ضمن تیم‌های چهارم تا هفتم جدول هم می‌توانند شانس داشته باشند.الان خوشحالم که از بالا به جدول نگاه می‌کنیم و جزو تیم‌های پایین نیستیم.قبل از تعطیلی لیگ هم 2بازی حساس با مس کرمان و سایپا داریم که تحت هر شرایطی باید 6 امتیاز را بگیریم. کسب 2پیروزی در بازی‌های آینده مسیر پیش روی ما را بازتر خواهد کرد.

  • چرا «جاواهی سوکای» مهاجم جدید شما کم بازی می‌کند؟

او در نیمه دوم بازی با داماش وارد زمین شد و رفته رفته بیشتر بازی می‌کند.سزار دیگر مهاجم تیم ما هم عملکرد خوبی داشته و این برای ما بسیار خوب است که 4مهاجم آماده و سرحال داشته باشیم. در حال حاضر فشار مسابقات بسیار زیاد است و چند هفته بعد هم لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌شود و ما باید در هر پست چند بازیکن آماده داشته باشیم.ما باید با توجه به فشار مسابقات مواظب بازیکنان باشیم و با فوتبالیست‌های سپاهان با «دستکش نرم» برخورد کنیم.

  • مصدومیت و غیبت چند هفته‌ای نویدکیا به ضرر شما نخواهد شد؟

محرم یک بازیکن کلیدی است ولی در فوتبال اتفاقاتی مثل مصدومیت وجود دارد. ما منتظر بازگشت کاپیتان تیم هستیم.

  • راستی از پسر شما «نیکو کرانچار» چه خبر، آیا همچنان در تاتنهام است؟

بله، او کماکان در تاتنهام بازی می‌کند.

  • آیا این امکان وجود دارد که نیکو مثل شما یک روز به ایران بیاید و در یکی از تیم‌های لیگ برتری بازی کند؟

او فعلا 2سال دیگر با تاتنهام قرارداد دارد و باید در انگلیس بماند. البته در فوتبال هیچ وقت «هرگز» وجود ندارد و شاید یک روز پسرم هم در ایران بازی کند. البته او خودش باید تصمیم بگیرد.

کد خبر 159380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز