4 روز پس از آنکه استقلال در دربی پایتخت شکست خورد دوشنبه در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برای جبران مقابل سایپا قرار می‌گیرد.

فوتبال

استقلال یک روز بعد از باخت به پرسپولیس تمرینات خود را شروع کرد و گرچه نخستین تمرین این تیم با حاشیه‌هایی همراه بود، این تیم در 2 روز گذشته تمرینات بانشاطی پشت سر گذاشت. البته مردان پرویز مظلومی که صدر جدول را هم بنا به تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان از دست داده‌اند، به‌نظر می‌رسد کار سختی در ادامه لیگ داشته باشند. علاوه بر وضعیت بحرانی این تیم در روزهای گذشته، استقلال مقابل سایپا هم از داشتن بازیکنی مثل مجتبی جباری محروم است. کاپیتان استقلال مصدوم است و در بازی حضور نخواهد داشت.

آندرانیک تیموریان دیگر بازیکن مصدوم این تیم به حساب می‌آید و البته علی حمودی نیز به‌دلیل 3 اخطاره بودن نمی‌تواند مقابل سایپا به میدان برود. استقلال اما بازیکنانی مثل خسرو حیدری و ساموئل که مقابل پرسپولیس محروم بودند را در اختیار دارد و امیدوار است که مقابل سایپا به پیروزی برسد. با این حال، استقلالی‌ها همچنان در شوک باخت در دربی 74 قرار دارند و مربی این تیم نتوانست در نشست خبری درباره این باخت صحبت نکند.

بهتاش فریبا گفت: «بعد از اینکه فیلم بازی را دیدیم به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی در تیم ایجاد می‌کردیم اما وقتی تیم 2 بر صفر از حریف پیش است و 5 موقعیت گلزنی هم به دست آورده انجام تغییر خیلی لازم به‌نظر نمی‌رسید. اگر ما بازیکن دفاعی می‌آوردیم خود شما امروز از ما می‌پرسیدید تیم که رو به جلو بود پس چرا بازیکن دفاعی آوردید.»

جالب اینکه پرویز مظلومی در نشست خبری قبل از بازی با سایپا شرکت نکرده بود و مربی استقلال درباره این مسابقه ادامه داد: «در دور رفت با این تیم بازی سختی داشتیم و در نهایت یک بر صفر پیروز شدیم. سایپا بسته بازی می‌کند. ما هم در فاصله 4-3روزی که زمان داشتیم بیشتر با بازیکنان صحبت کردیم؛ زیرا به دلیل خرابی زمین‌ها کار تاکتیکی زیادی نمی‌توانستیم انجام بدهیم. فکر می‌کنم با پیروزی مقابل سایپا بتوانیم به‌خودمان برگردیم و به هدفمان که قهرمانی است بیشتر فکر می‌کنیم و نزدیک می‌شویم.»

سایپا نیز هفته قبل مقابل مس کرمان شکست خورد تا دو تیم شکست خورده مقابل هم قرار بگیرند. این مسابقه قرار بود که در کرج برگزار شود و این باشگاه نیز امیدوار بود چنین اتفاقی رخ دهد اما با تغییر مکان مسابقه آنها امروز در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال هستند.

مجید صالح، سرمربی سایپا درباره این مسابقه گفت: «در بازی رفت با استقلال به‌دلیل اینکه این تیم دربی را برده بود و شرایط بهتری نسبت به امروز داشت، کار آسان‌تری داشتیم چون این یک اصل است که وقتی با یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس پس‌از دربی بازی می‌کنید، اگر آن تیم پیروز شده باشد، کار راحت‌تری دارید.» او ادامه داد: «بازی امروز ما با استقلال 2 جنبه دارد؛ اول اینکه استقلال در کورس قهرمانی است و نتایج سپاهان در هفته‌های اخیر، رقابت را سخت‌تر کرده است و دوم شرایط روانی هواداران این تیم که بازی برده تیم‌شان را با شکست عوض کردند. از سوی دیگر ما نیز باید جایگاه خود را در جدول تثبیت کنیم چون در پایین جدول هم مانند بالای آن فشردگی زیادی میان تیم‌ها وجود دارد و ما نباید بگذاریم که سرنوشت‌مان به هفته‌های آخر گره بخورد.»

اختلاف امتیاز استقلال و سایپا 16 است و حریف آبی‌ها در رده دهم جدول قرار دارد. به‌نظر می‌رسد به‌دلیل باخت هفته قبل استقلال، تماشاگران استقبال کمتری از بازی امروز کنند و این در حالی است که کادر فنی استقلال به حمایت هواداران احساس نیاز می‌کند. بهتاش فریبا تاکید می‌کند: «ما به حمایت آنها احتیاج داریم تا بتوانیم جام قهرمانی را به آنها تقدیم کنیم.» این مسابقه ساعت 17 برگزار خواهد شد.

کد خبر 159487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز