همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: تهرانی‌های امشب ( 15 بهمن) سردترین شب خود را تجربه می‌کنند.

 عبدالرضا امیدوارشهری افزود:‌ بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ هواشناسی سامانه بارشی در حال خروج از کشور است و مناطق تحت تاثیر آن در حال حاضر محدود به شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر می‌باشد.

 وی تصریح کرد: در روز یکشنبه بارش‌ها محدود به سواحل دریای خزر شده و تداوم هوای سرد تا روز یکشنبه در کشور پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه به تدریج دمای هوا افزایش خواهد یافت.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه حداقل دمای تهران در روز شنبه به 5 درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد، افزود: در عین حال در روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است که بر این اساس حداقل و حداکثر دما در روز یکشنبه به 3- و 3 می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز دمای هوا یک تا دو درجه افزایش می‌یابد.

 وی گفت:‌ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد استان‌های زنجان با 15 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور در روز یکشنبه خواهند بود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: داده‌های هواشناسی حاکی است به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان، مازندان و هرمزگان، سایر استان‌های کشور در روز یکشنبه حداقل دمایی زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

 وی به ایسنا گفت: در روز یکشنبه همچنان دمای هوا در استان‌های اردبیل، البرز، خراسان شمالی و زنجان زیر صفر باقی می‌ماند.

کد خبر 159340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز