پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی سونی سازنده لوازم الکترونیک اعلام کرد، در سه ماهه آخر سال 2011 میلادی متحمل 91 میلیارد و هفتصد میلیون ین معادل یک میلیارد و دویست میلیون دلار زیان عملیاتی شده است.

sony

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز، شرکت سونی افزود ، میزان زیان عملیاتی این شرکت در سه ماهه آخر سال گذشته بیشتر از چیزی بود که تحلیلگران مسائل اقتصادی این کشور پیش بینی کرده بودند.

بالا رفتن ارزش برابری ین ژاپن در برابر ارزهای دیگر، سیل ویرانگر در تایلند و نیز رکود اقتصادی ژاپن از مهمترین علل زیان عملیاتی سونی عنوان شده است.

اندکی پیش از انتشار این خبر، مسئولان سونی، کازو هیرایی یکی از مدیران کهنه کار این مجموعه را به عنوان مدیر عامل جدید آن انتخاب کردند.

وونگ کوک هوی از تحلیلگران مسائل اقتصادی ژاپن می‌گوید افزایش ارزش برابری ین ژاپن به بسیاری از شرکت‌های این کشور آسیب زده است.

وی افزود، با تضعیف شرکت های ژاپنی، شرکت های کره ای، تایوانی، آمریکایی و چینی سود خواهند برد.

کیم یونگ چان از تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری شینهان در سئول نیز می‌گوید شرکت سونی با مدیران فعلی خود نمی‌تواند به جایگاه رفیع گذشته خود برگردد. چرا که قدرت رقابت این شرکت به شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر سونی مشکلات ساختاری دارد که رفع آنها به چند سال زمان نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد، این مشکل تنها مختص سونی نیست. همه شرکت های ژاپنی فعال در بخش فناوری اطلاعات به همین مشکل دچار هستند. شرکت های ژاپنی در حال حاضر از ابتکار لازم برای تولید محصولات جدید بازار پسند برخوردار نیستند.

کد خبر 159138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز