همشهری آنلاین: بر اساس یک پژوهش تازه، مبادلات تجاری جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی رشد چشمگیر۴ برابری را تجربه خواهد کرد. کشورها برای افزایش بهره وری از این شرایط مهیا می شوند.

رشد چشمگیر مبادلات تجاری جهان تا سال ۲۰۳۰

بازارهای تجاری جهان تا سال ۲۰۳۰ رشدی ۴ برابری را تجربه خواهند کرد. این اتفاق می تواند اقتصادهای قدرتمند مبتنی بر ارائه کالا و خدمات را که طی سالهای اخیر فراز و نشیب های سختی را تجربه کرده اند به آینده‌ای روشن تر امیدوار کند.

به گزارش دویچه وله به نقل از اشپیگل آنلاین ، براساس مطالعات انجام شده توسط بانک بریتانیایی «اچ اس بی سی» افزایش سریع تقاضا برای توسعه زیر ساخت‌ها به‌ویژه در بازارهای نوظهور، تا سال ۲۰۳۰ میلادی شرایطی پدید می آورد که رشد تجاری جهان را تا ۴ برابر افزایش می دهد. با احتساب سالانه ۱۰ درصد رشد در بازار تقاضا ، حجم این تقاضاها فقط در بازارهای آسیایی به بیش از ۱۰ هزار میلیارد دلار بالغ می گردد.

با توجه به بحرانهای اخیر اقتصادی بویژه در منطقه یورو، این اتفاق می تواند پیام آور رونق تجاری و عبور از دوران رکود هم تلقی شود؛ در عین حال وقوع چنین شرایطی برای اقتصادهای موفق اروپایی مانند آلمان هم یک موقعیت ممتاز تجاری وخدماتی را فراهم می‌سازد.

در گزارش اشپیگل آنلاین با اشاره به اینکه در این روند رو به رشد بازارهای نوظهور نیاز روزافزونی به دریافت خدمات و کالا خواهند داشت پیش بینی می شود اجرای پروژه های زیر ساختی از جمله در حوزه حمل و نقل مانند جاده و راه آهن در کنار توسعه سایر فعالیت های خدماتی و تجاری بازارهای مناسبی را در اختیار آینده اقتصادی آلمان قرار دهد.

این گزارش می افزاید که صادرات آلمان تا سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ضعیفی را تجربه خواهد کرد اما از سال ۲۰۱۶ به بعد رشد ۴ درصدی مداومی خواهد داشت. اگرچه این رشد در مبادلات با کشورهای آسیایی تا ۸ درصد هم امکان افزایش دارد.

همچنین بنا به گزارش «مرکز بررسی آمار انرژی جهان» تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیاز به مصرف نفت و گازهم نسبت به میزان کنونی در مجموع بیش از۶۰ درصد افزایش می‌یابد. در صورت برنامه ریزی‌های اصولی ومتناسب، کشورهای صادرکننده این مواد هم تحولی را در عرصه اقتصاد نفتی خود تجربه خواهند کرد.

کد خبر 234717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز