مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران در گزارشی آخرین وضعیت مشکلات ترافیکی 22 منطقه شهر تهران را شناسایی و به‌تفکیک اعلام کرد.

بنا بر این گزارش مناطق 6، 7، 11 و 12 عنوان پرتراکم‌ترین مناطق ترافیکی شهر تهران را به خود اختصاص دادند.

همچنین منطقه 5 در بین مناطق تهران کمترین گره ترافیکی  را‌ دارا است، اما به‌دلیل داشتن معابر باز، شبکه گسترده و سرعت بالای تردد، بیشترین تصادفات منجر به جرح و فوت و مشکلات ایمنی را به خود اختصاص داد.

منطقه 2، 4 و 21 دارای مشکلات ایمنی ترافیک بوده و مناطق او 3 از نظر شبکه معابر و سلسله مراتب، عملکردی نامناسب داشته‌اند، اما به‌دلیل تراکم جمعیت کمتر، مشکلات ترافیکی کمتری دارند.

مشکلات منطقه 8، مشکل استقبال ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه به سایر نقاط است، اما این منطقه شبکه معابر مناسبی دارد.

مناطق 13 و 14 هم به‌دلیل نزدیکی به مناطق مرکزی در ورودی‌ها و خروجی‌های این مناطق دچار مشکل هستند و گره ترافیکی دارند.

منطقه 16 همانند منطقه 17 شبکه مناسب ترافیکی ندارد اما از شریانهای خوبی مانند بزرگراه‌های بعثت، تندگویان، فدائیان اسلام برخوردار است. این دو منطقه هم در اتصال به مناطق 11 و 12 با مشکل مواجه است.

منطقه 18 و 19 در داخل خود مشکل ترافیکی چندانی ندارند، اما در اتصال به سایر مناطق با گره ترافیکی مواجه هستند.در منطقه 20مشکلاتی مانند تراکم فعالیت‌ها در محدوده مرکزی شهر وجود دارد، اما مشکلات اتصال به سایر مناطق به چشم نمی‌خورد.

کارشناسان واحد مدیریت ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران معتقدند، شبکه بزرگراهی شهر تهران بیشتر به سمت غرب در محدوده مناطق 5، 2، 22 و کمی در منطقه 4 گسترش دارد و وضعیت آن در مناطق جنوبی و شرقی هنوز نامناسب است. این مشکل با تکمیل مجموعه بزرگراهی حل می‌شود.

کد خبر 15891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز