دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

حمید ضیایی پرور: یک مقام پلیس فتا گفته است: سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها با تجمیع اطلاعات وبلاگ‌ها اقدام به جاسوسی می‌کنند

internet spying

قبلا نیز یک مقام ارشد انتظامی گفته بود موتور جست‌وجوی گوگل یک ابزار جاسوسی است.

پیش از این بسیاری از مسئولان در اظهارنظرهای مشابهی، اینترنت را وسیله جاسوسی سرویس‌های بیگانه دانسته بودند.البته در اینکه یکی از تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات آشکار توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه، بهره‌برداری از رسانه‌های کشور هدف است شکی نیست، در این تکنیک حتی روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون، خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی کشور هدف، منبع بسیار قدرتمندی از اطلاعات به شمار می‌روند.

باید در نظر داشت که به انگیزه مبارزه با سرویس‌های جاسوسی بیگانه، برای فعالیت سالم تولید محتوا توسط وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌ها محدودیت و ممنوعیت ایجاد نشود.

واقعیت این است که اینترنت یک ابزار اطلاع‌رسانی جهانی است و هرچقدر برای ما منبع انتشار اطلاعات است برای دیگران هم همین وضعیت حاکم است.

آیا سرویس‌های اطلاعاتی ما قادر نیستند از طریق وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خارجی، به جمع‌آوری اطلاعات کشورهای مختلف بپردازند؟به‌نظر می‌رسد آگاهی‌رسانی و بالا بردن سواد دیجیتال کاربران اینترنت در ایران در مورد نحوه تولید محتوا و اطلاعات و هوشیاری آنان در برابر تولید انواع داده به‌نحوی که باعث سوءاستفاده بیگانگان نشود بهترین راهکار برای مقابله با این تهدیدات است.

کد خبر 158841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز