همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از سازماندهی یک میلیون و 500 هزار بسیچی برای برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال خبر داد.

سردار احمد ذوالقدر

سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه به منظور تشریح برنامه‌های دهه‌ فجر این سپاه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی دو بال دارد که یکی از آنها سیلی بود که انقلاب اسلامی به منافع استکبار جهانی زد و آثار این سیلی هنوز قابل روئیت است.

وی افزود: در این 32 سال اخیر بیش از 30 توطئه بزرگ علیه ایران صورت گرفته و دشمنان تلاش می‌کنند که این انقلاب یا به اهدافش نرسد و یا از اصول و ارزش‌های خود کوتاه بیاید تا در نهایت آن را ساقط کنند.

ذوالقدر ادامه داد: عدالت محوری و یاری رساندن به مستضعفین عالم بال دوم انقلاب اسلامی است که امروز می‌بینیم این شعار فراتر از گرایش‌های قومی و مذهبی دیده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به بیداری مردم در جهان، تصریح کرد: شعار 99 درصد که امروز در دنیا مطرح می‌شود با ادبیات ما همان مستضعفین معنا می‌شود.

ذوالقدر افزود: امروز سقوط دیکتاتورها در کشورهای اسلامی منطقه را می‌بینیم و شاهدیم مردم با دست خالی و مشت‌های گره کرده ابرقدرت‌ها را وادار می‌کنند که از قدرت دست بکشند. ملت‌ها بیدار هستند و بر علیه ظلم قیام می‌کنند و قانون مجلس منطبق با خواسته خود را می‌خواهند که اینها نشانه‌های انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: حضور ‌بی‌بدیل مردم و رهبری واحد، از علل پیروزی انقلاب اسلامی بود و انقلاب‌های منطقه هم باید رهبری واحدی داشته باشند تا به پیروزی کامل برسند.

ذوالقدر ادامه داد: امروز برخی تلاش می‌کنند که بگویند بیداری خاورمیانه اسلامی نیست و بیداری انسانی است. در حالیکه مقام معظم رهبری بر اسلامی بودن این انقلاب‌ها تاکید دارند.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه "نه شرقی و نه غربی" جزء خطوط قرمز ما است، تاکید کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش‌شان این است که در جبهه و صفوف مردم خدشه وارد کنند و بین ملت ما تفرقه بیندازند.

وی ادامه داد: دشمن نوک پیکان حملات خود را به سمت ارکانی که منتصب به رهبری هستند قرار داده است، آنها امروز از طریق ماهواره، اینترنت، ترویج زندگی به سبک غرب و مخالفت با پوشش اسلامی به دنبال گمراه کردن جوانان ما هستند.

ذوالقدر با بیان اینکه دشمن به دنبال عدم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است، اظهار داشت: ما 22 بهمن را به عنوان یک رای گیری برای نظام تلقی می‌کنیم و با تمام وجود در آن شرکت خواهیم کرد تا دشمنان انقلاب مایوس شوند.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه‌هایی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات، بازدید از آسایشگاه جانبازان و دیدار با خانواده شهدا را قبل از شروع دهه فجر برگزار کردیم، گفت: امسال برای اولین بار 72 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع دوم دبیرستان را در دهه فجر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌کنیم که 20 هزار نفر از آنها را دختران تشکیل داده‌اند.

ذوالقدر با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار بسیجی را برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر سازماندهی کرده‌ایم، اظهار داشت: در تهران 2 هزار رده مقاومت، 22 ناحیه و 400 حوزه برای اجرای برنامه‌های دهه فجر آماده شده‌اند.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های سپاه تهران در دهه فجر گفت: روز 12 بهمن شاهد رژه موتور سواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا همچنین حضور بسیجیان در محل جلوس امام (ره) و زدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس هستیم.

ذوالقدر افزود: در روز 13 بهمن، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، دیدار با جانبازان، عطر افشانی مزار شهدا و مراسم ویژه شهدای هسته‌ای، در روز 14 بهمن حضور پرشور در نماز جمعه، کوهپیمایی 2 هزار نفری گردان‌های عاشورا و الزهرا، روز 16 بهمن، گردهمایی بصیرت با عنوان حضور حداکثری در انتخابات، همایش حلقه‌های صالحین و برگزار مسابقات قرآن و عترت را شاهد خواهیم بود.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: همایش زن مسلمان و بیداری اسلامی و برپایی نمایشگاه نرم افزاری قرآنی آیه‌های تمدن، جشنواره تئاتر سرود و نمایش، در روز 17 بهمن و جشنواره ادبیات داستانی افتتاح سایت صالحین سپاه محمد رسول الله (ص) و همایش بسیج هنرمندان در روز 18 بهمن و جشنواره فرهنگ ورزشی قهرمانان بسیج و مراسم شب شعر و خاطره در روز 19 بهمن برگزار خواهد شد.

ذوالقدر در خصوص برنامه‌های روز 20 بهمن گفت: در این روز جشن بزرگ میلاد و اهدای جهیزیه به خانواده‌های مستضعف صورت می‌گیرد و در روز 21 بهمن ماه آیین‌های نمادین انقلاب اسلامی و نور افشانی در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود. همچنین در روز 22 بهمن شاهد اجرای سرود 22 هزار نفری دانش آموزان در میدان آزادی خواهیم بود که با توجه به بیداری اسلامی در منطقه سرود آنها نیز تغییر کرده است.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سپاه تهران اعتقاد دارد همه مردم تهران بسیجی هستند مگر افرادی انگشت شمار که صلاحیت و لیاقت حضور در بسیج را ندارند. ما به دنبال جذب حداکثری هستیم که در این راستا طی برنامه 5 ساله 3 میلیون و 500 هزار نفر را جذب خواهیم کرد.

ذوالقدر در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه تهران از 31 استان کشور در خواست کرد غرفه‌های ویژه‌ای را در خیابان آزادی به نمایش عموم بگذارند که در آن غرفه‌ها تصاویری از حضور مردم آن استان در طول انقلاب و دستاوردهایشان و آداب و رسو‌مشان را نمایش دهند که تاکنون 20 استان آمادگی خود را اعلام کردند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: سپاه تهران بزرگ مسئولیت جمع آوری کمک برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) را در بین الحرمین را بر عهده گرفته است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

کد خبر 158808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز