همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه در نخستین سخنرانی پس از اینکه بار دیگر مامور تشکیل دولت شد، ابراز امیدواری کرد که طی سه هفته آینده دولت جدید را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنیه ‌ در خطبه‌های نماز جمعه در "مسجد فلسطین" در نوار غزه تاکید کرد که لغو تحریم‌ها علیه ملت فلسطین از اولویت‌های دولت آینده خواهد بود.

هنیه اعلام کرد که از روز شنبه( 28 بهمن) رایزنی‌های خود را با گروه‌های فلسطینی، جناح‌های پارلمانی و شخصیت‌های ملی و مستقل برای تشکیل دولت متحد ملی آغاز خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت متحد ملی قبل از پایان سه هفته اولیه که همان مدت زمان قانونی تعیین شده از سوی محمود عباس است، به پایان برسد.

وی بر ضرورت آزادی نمایندگان و وزرای دستگیر شده در زندان‌های اسراییلی تاکید کرد و گفت: به رغم تمام تلاشهایی که اسراییل برای دستگیری وزرا و نمایندگان فلسطینی انجام می‌دهد، ما نیز تمام تلاش خود را برای آزادی آنها صورت خواهیم داد.

هنیه خاطر نشان کرد که تا کنون ارتباطاتی را با رهبران و مسوولان کشورهای عربی و اسلامی برقرار کرده‌ است و از آنها خواسته تا با توجه به توافق مکه از فلسطینی‌ها در خصوص برداشتن تحریم‌ها حمایت کنند.

کد خبر 15863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز