گروه شهری: دولت در تحقق 50درصدی ردیف بودجه یارانه‌ها نتوانسته موفق عمل کند.

 مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این مطلب به شهرنوشت افزود: بودجه مصوب کل کشور در سال90 برای یارانه اتوبوس 300میلیارد تومان و برای یارانه مترو 100میلیارد تومان بوده است. در این میان به واسطه سهم جابه‌جایی و گستردگی متروی تهران، 90میلیارد تومان به شهر تهران در بخش مترو و 100میلیارد تومان در بخش اتوبوسرانی اختصاص می‌یابد.

رنجبریان با بیان اینکه دولت در این زمینه یک مرحله پرداخت تا به حال داشته است، افزود: نهم آذرماه نخستین پرداخت دولت به مبلغ 125میلیارد تومان برای کل کشور آن هم بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان صورت گرفت.

این تخصیص 31درصدی بودجه یارانه‌ها در 10ماهه اول سال، در حالی رخ داده است که یارانه‌ها در ردیف اعتبارات جاری هستند نه در ردیف فعالیت‌های عمرانی. از این‌رو بودجه یارانه‌ها باید یا به‌صورت ماهانه یا دوماه یک بار یا حداکثر هر سه ماه یک بار پرداخت شود.

وی در ادامه گفت: از حدود دو،سه هفته پیش هم مسئولان دولتی وعده داده‌اند که 75 میلیارد تومان دیگر برای کل کشور پرداخت خواهند کرد که ما از آن زمان به‌دنبال تحقق این وعده دولت بوده‌ایم. با وجود این درصورت تحقق این امر تا پایان سال دولت همچنان 200میلیارد تومان به کل کشور بدهی خواهد داشت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری در ادامه به ارقام پرداختی به شهرداری تهران پرداخت و ابراز داشت: تاکنون 28 میلیارد تومان برای متروی تهران و حدود 21میلیارد تومان برای اتوبوسرانی در بخش یارانه‌های مصوب، پرداخت شده است که ما به‌دنبال آن هستیم تا طبق وعده‌های دولت 20 میلیارد دیگر برای متروی تهران و حدود 16 میلیارد دیگر برای اتوبوسرانی بگیریم.

کد خبر 158590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز