پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه‌هایی که پول بیشتری برای اتاق خبر خود خرج می‌کنند درآمد بیشتری دارند.

به گزارش رویترز نتایج یک تحقیق که به تازگی در آمریکا منتشر شده است نشان می دهد روزنامه هایی که بیشتر به اتاق خبر خود می رسند درآمد بیشتر عایدشان می شود.

این تحقیق در مورد روش های صنایع رسانه ای در کاهش کارمندان، برای کاهش هزینه ها انجام شده است.

مسئولان این تحقیق که در دانشگاه میسوری-کلمبیا انجام شده است طی 10 سال داده های مالی چندین موسسه رسانه ای را بررسی کردند و متوجه شدند کیفیت روزنامه بیشتر از هزینه کردن در سیستم توزیع، آگهی و دیگر بخش های تجاری روزنامه بر سودآور بودن آن تأثیر دارد.

پروفسور استر تورسون که یک متخصص تبلیغات رسانه ایست در این باره می گوید: آیا اگر شما سرمایه گذاری بیشتری در اتاق خبر انجام دهید سود بیشتری نصیبتان می شود؟ جواب بله است. اگر شما میزان پولی که در اتاق خبر خرج می‌کنید کم کنید به زودی کیفیت خبرهایتان پایین می‌آید و پول بیشتر از دست می‌دهید.

محقاقان در این تحقیق یک برنامه ریاضی تدوین کرده‌اند که می تواند میزان هزینه ها در بخش تبلیغات، توزیع و تحریره را طوری برنامه ریزی کند که سود بیشتری نصیب موسسه شود.

در حال حاضر موسسات رسانه‌ای برای کاهش هزینه ها کارمندان خود را تعدیل می کردند. برای نمونه از شروع سال 2007 موسسه تایم 289 نفر زا از کار برکنار کرده است، و نیویورک تایمز اعلام کرده  125 شغل را کاهش می دهد و دفاتر خارج از کشور روزنامه بوستون گلوب را تعطیل می کند.

پروفسور مورالی مانترالا در این باره می گوید: تا چندی پیش رسانه های این کار را انجام می دادند چون نتایج آن برای سرمایه گذارانی که در بورس هستند خوب به نظر می رسید اما این کار در دراز مدت به رسانه ضرر می زند

کد خبر 15813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز