همشهری آنلاین: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام آغاز دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه از اسفندماه سال جاری از تصویب دوره مهندسی فناوری خبره که همتراز با دوره دکتری است خبر داد.

به گزارش ایسنا، پورعباس با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه به دلیل گستردگی وسیعی که در سراسر کشور به لحاظ جامعیت در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و حضور در تمام دستگاه‌های اجرایی، این فرصت را دارد که حلقه‌ مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت را پوشش دهد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با هدف تسلط بر تکنولوژی‌ها و ایجاد مهارت تاسیس شده است که عمده تحقیقات این دانشگاه می‌تواند در جهت نوآوری و بهینه‌ کردن پروسه‌های تکنولوژی موجود در حوزه‌های فناوری و کاربردی انجام شود.

پورعباس خاطر نشان کرد: امیدواریم با ایجاد خوشه‌های فناوری و تعامل با وزارت علوم از بستری که در تمامی دستگاه‌های اجرایی توسط این دانشگاه فراهم شده به نحو مطلوب جهت هموار کردن مسیر ارتباط دانشگاه‌های نظری و آکادمیک با حوزه صنعت استفاده کنیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانشگاه این آمادگی را دارد پس از فعالیت‌های آموزشی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی وارد دوره‌های کارشناسی ارشد و خبرگی که معادل دکتراست شود، به طوری که در حال حاضر ایجاد دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه تصویب شده که در بهمن ماه سال جاری دانشجو پذیرش خواهد کرد و در اسفند ماه نیز آغاز خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد دوره مهندسی فناوری خبره که همتراز با دوره دکتری است، به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: امیداریم این دوره نیز در سال 91 بتواند دانشجو پذیرش کند.این دوره در حوزه کاربرد در جهت توسعه تکنولوژی متمرکز است و هدف آن تولید علم نبوده بلکه تربیت خبرگانی در حوزه های کشاورزی و خدمات و صنعت است که متولی امر هدایت و راهبری کلان در حوزه عمل هستند.

 

 

کد خبر 157668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز