مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی 150 کیلومتر مربع پهنه سبز و باز در طرح تفصیلی جدید تهران (حدوداً معادل یک‌چهارم مساحت پایتخت در طرح تفصیلی)، گفت:

با توجه به اهمیت این پهنه در ارتقای کیفیت محیط و سیمای شهری تهران، ساخت و ساز در آنها طبق قوانین، بسیار محدود و یا ممنوع است و بیشتر به‌منظور توسعه فضای گردشگری و تفرجی خواهد بود.
مجید پاکساز با اشاره به اهمیت فضای سبز در طرح تفصیلی جدید تهران گفت: از چهار پهنه اصلی که در این طرح برای تهران پیش‌بینی شده، پهنه باز و سبز از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. وی افزود:

تاکید بر این پهنه با هدف تحقق آرمان‌های طرح جامع تهران است که شهر تهران را شهری زیبا، شاداب و سرزنده با فضاهای عمومی متنوع و گسترده و همچنین شهری پایدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت، فعالیت، فراغت و شهری روان با رفاه عمومی و زیرساخت‌های مناسب همراه با تعدیل نابرابری‌ها و تامین عادلانه همه حقوق شهروندی و... پیش‌بینی کرده است. پاکساز با اشاره به تعریف پهنه سبز و باز در طرح تفصیلی جدید گفت: این پهنه متشکل از عرصه‌های سبز و باز عمومی، خصوصی، پارک‌های جنگلی، باغات و اراضی مزروعی، حرایم و پهنه‌های حفاظت ویژه در محدوده شهر است. وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی جدید 150کیلومتر مربع مساحت پهنه سبز و باز پیش‌بینی شده است، افزود: در این پهنه 66.22 کیلومترمربع به فضای سبز عمومی،6.57 کیلومتر مربع به فضای سبز خصوصی و 77.74کیلومترمربع به فضای سبز و باز با حفاظت ویژه اختصاص دارد.

کد خبر 157590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز