گروه شهری: معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن اعلام تصویب طرح ساماندهی میدان امام‌حسین و شهدا و اجرای آن تا پایان سال‌جاری، از احداث 500 هکتار فضای سبز در تهران طی یک سال آینده خبر داد.

فضای سبز

محمد حسین کلخورانی یکشنبه در نشست خبری از تصویب طرح ساماندهی میدان امام حسین و میدان شهدا طی هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور تعریض و توسعه میدان امام حسین و میدان شهدا اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح عمرانی به‌عنوان طرح فرادست مورد توجه قرار گرفته است. طرح ترافیکی این پروژه نیز به‌عنوان طرح همراه قلمداد شده و طرح ساماندهی و زیباسازی و توسعه فضای سبز به‌عنوان طرح اجرایی مورد بحث بوده است.

کلخورانی با اشاره به آغاز عملیات تملک در این طرح گفت: جلسات برای تصویب این طرح با حضور شهردار محترم و زیرنظر ایشان انجام می‌شود و خود دکتر قالیباف با حساسیت ویژه‌ای این طرح را پیگیری می‌کند.

به گفته وی طرح اجرایی این محدوده تصویب شده و قبل از پایان سال نیز مراسم کلنگ‌زنی آن آغاز خواهد شد. این طرح با هدف توسعه و بهسازی و مناسب‌سازی‌ حاشیه میدان امام حسین و خیابان 17 شهریور تا میدان شهدا به اجرا در خواهد آمد.

کلخورانی در ادامه تصریح کرد: این طرح تا محرم سال آینده به اتمام خواهد رسید و امیدوارم ابتدای محرم سال آینده، با حضور هیئت‌های مذهبی این طرح به بهره‌برداری برسد.

رسیدن به استانداردهای جهانی

متوسط فضایی که برای رساندن سرانه فضای سبز تهران به حداقل استانداردها نیاز است، 500 هکتار پیش‌بینی شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده به آن دست خواهیم یافت.

محمدحسین کلخورانی در ادامه با اعلام این خبر گفت: قرار است تا پایان سال آینده بیش از 500 هکتار فضای سبز به شهر تهران افزوده شود که این فضا در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و بخشی نیز به‌عنوان رفیوژ میانی یا حاشیه خیابان‌ها احداث خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین گفت: همزمان با احداث بزرگراه‌های جدید در پایتخت طرح‌های جامع فضای سبز برای این طرح‌ها نیز پیش‌بینی شده است؛ از آن جمله طرح جامع فضای سبز محور در دست ساخت امام علی است که تا مناطق جنوبی شهر نیز تداوم می‌یابد.

به گفته کلخورانی تعریض خیابان‌های امام‌خمینی، دماوند، امام حسین و شهدا، توسعه یادگار امام، بزرگراه آزادگان و همچنین طرح جامع فضای سبز صدر- نیایش از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده در بخش رفیوژهاست.

وی در ادامه تصریح کرد: با اتمام عملیات عمرانی بلافاصله طرح‌های فضای سبز و زیباسازی در حاشیه این بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به اجرا درخواهد آمد. به گفته معاون شهردار تهران، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در روزهای آخر سال‌جاری نیز طرح اهدای گل و گیاه به همه واحدهای مسکونی تهران را در دست اجرا خواهد داشت.

کلخورانی در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های جامع فضای سبز بزرگراه‌های در دست ساخت و همچنین ساماندهی فضاهای سبز حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها و بوستان‌ها به‌نظر می‌رسد تا پایان سال آینده بتوانیم در حدود 500 هکتار به عرصه فضای سبز پایتخت اضافه کنیم.

وی همچنین از اجرای برخی طرح‌ها در سطح شهرداری‌های مناطق نیز به‌عنوان بخش‌های دیگر عملیات احداث فضای سبز یاد کرد که تحت مدیریت مناطق خواهد بود.

کد خبر 155726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز